الجزیره از حمله پهپادی علیه مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در شبه جزیره کریمه خبر داد.

منابع خبری از حمله پهپادی علیه مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در شبه جزیره کریمه خبر داد.
شبکه تلویزیونی الجزیره با انتشار این خبر نوشت: این چهارمین حمله علیه این ناوگان طی یک ماه است. نیرو‌های اوکراینی اعلام کردند این انفجار در مقر فرماندهی ناوگان دریای سیاه روسیه در بندر سواستوپل در شبه جزیره کریمه صورت گرفت.

وزارت دفاع اوکراین با انتشار تصاویری، اعلام کرد این تصاویر مربوط به دود ناشی از وقوع انفجار همزمان با شلیک ضد هوایی است.

از سوی دیگر، خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرد یک فروند پهپاد به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در شبه جزیره کریمه حمله کرد؛ بی آنکه این حمله خسارت یا تلفاتی به دنبال داشته باشد.

روز گذشته رویترز به نقل از یک مقام غربی که نامش را ذکر نکرد، مدعی شده بود انفجارهای متعدد در پایگاه هوایی «ساکی» در شبه جزیه کریمه در اوایل ماه جاری میلادی (۹ اوت - ۱۸ مردادماه) بیش از نیمی از جت‌های جنگی ناوگان دریای سیاه روسیه را از کار انداخته‌است.

هفته گذشته نیز مقام‌های محلی از انفجار در یک انبار موقت ذخیره مهمات روسیه در شمال شبه جزیره کریمه خبر دادند که وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این انفجار ناشی از خرابکاری بوده‌است.

مقام‌های رسمی اوکراین تاکنون مسئولیت مستقیم هیچ یک از این حملات را بر عهده نگرفته است، اما مقام‌های ارشد این کشور و ارتش به صورت تلویحی به دست داشتن نیروهای اوکراینی در آن‌ها اشاره کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
عالیه
آخرین اخبار