مدير كل شيلات گلستان گفت: در هفته دولت امسال طرح های تسهيلاتی و عمرانی شيلاتی در استان افتتاح می شود.

اسماعیل جباری گفت: طرح‌های تسهیلاتی قابل افتتاح، شامل ۴ مزرعه پرورش میگو در گمیشان دو مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در آزادشهر و رامیان، یک استخر پرورش ماهی با استفاده دو منظوره آب چاه‌های مجاز کشاورزی در بندرترکمن و دو مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در کردکوی و بندرگز است.

او افزود: همچنین اتمام لایروبی کانال آبرسان مجتمع پرورش میگو گمیشان و مرحله اول احداث سایت پشتیبان مزارع پرورش ماهی در قفس و اسکله شناوری صیادی شامل احداث حوضچه پهلوگیری شناور‌ها و لایروبی مسیر رودخانه و مصب گرگانرود و دریا نیز از جمله طرح‌های عمرانی قابل افتتاح در هفته دولت امسال است.

به گفته جباری با افتتاح این طرح‌ها پرورش دهندگان مرحله یک مجتمع پرورش میگو گمیشان و همچنین پرورش دهندگان قفس و پن و جامعه صیادی استان جزو بهره‌مندان از این طرح‌ها خواهند بود.

او با اشاره به میزان اشتغال زایی طرح‌های قابل افتتاح شیلات در هفته دولت امسال گفت: با افتتاح ۴ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان گمیشان برای ۱۱۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شده است.

او می‌گوید: همچنین ۷ نفر نیز مستقیم در مزارع پرورش ماهیان گرمابی قابل افتتاح در شهرستان‌های رامیان، آزادشهر، کردکوی و بندرگز و ۲ نفر هم مستقیم در مزرعه پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاه‌های مجاز کشاورزی در شهرستان بندرترکمن مشغول به کار می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.