استاندار زنجان گفت: مدیران باید در حوزه عملکردی خود در هفته دولت اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهند.

افشارچی شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تأکید بر اینکه مدیران باید در حوزه عملکردی خود در هفته دولت اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهند، گفت: مدیران موظفند به رسانه‌ها و مردم عملکرد ارائه دهند و پاسخگو باشند.

او با اشاره به شعار سال به اسم تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین افزود: باید به این مهم توجه داشت مبلغی که در خصوص اشتغال آفرینی پرداخت می‌شود در کجا استفاده شده و صرف این مورد نباشد که فقط یک تیک زده و مبلغ داده شود که در واقع این رفع مسئولیت است.

استاندار زنجان ادامه داد: باید پایش و رصد لازم توسط فرمانداران و بازدید‌های لازم انجام شود که وام در کجا صرف شده و ایجاد اشتغال انجام گرفته است یا نه که اصل موضوع تولید بسیار مهم است.

افشارچی با اشاره به اینکه هفته دولت به روز‌های مختلفی تقسیم بندی شده است، گفت: اگر پروژه‌ای آماده افتتاح باشد این امر انجام خواهد گرفت، اما دستگاه‌هایی نیز به طور مجزا موظف به پاسخگویی فعالیت‌های خود در این هفته هستند.

او افزود: دستگاه‌هایی مثل آب و فاضلاب، راه‌و شهرسازی، فرمانداری‌ها، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و ... باید خود را موظف به اطلاع‌رسانی کنند و در خصوص اقدامات انجام شده عملکرد دستگاه را به رسانه‌ها و مردم گزارش کنند.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه در اجرای برخی پروژه‌ها باید عجله کرد، گفت: اگر مناقصه یا موضوع دیگری هست باید در هفته دولت انجام شود، بنابراین باید مسئولان عملکرد خود را در هفته دولت ارائه دهند.

او با بیان اینکه پروژه‌ای در استان در حال آغاز است که شاخص‌های این پروژه داده‌هایی است که توسط ارگان‌ها و ادارات احصاء می‌شود، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی به ویژه مسئولان آی‌تی همکاری لازم را داشته باشند، بنابراین یکسری از داده‌های حیاتی باید در اختیار استانداری قرار گیرد.

افشارچی با اشاره به اینکه این داده‌ها ابزار نظارتی برای برنامه ریزی‌های آینده خواهد بود، گفت: اگر این داده‌ها متناقض باشد با مسئول مربوطه برخورد می‌شود و این اطلاعات باید تا چند روز آینده به دستمان برسد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه این کار پایه اصلی اپلیکیشنی خواهد بود که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، افزود: داده جمع‌آوری شده و سپس پروژه‌ای طراحی و در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه باید ابزاری ایجاد شود که حکمرانی ما داده محور باشد، گفت: از این طریق مردم می‌توانند به راحتی اطلاعات لازم را داشته باشند و از سویی اگر شکایتی داشته باشند نیز به راحتی می‌توان نظارت کرد و در واقع نظارت‌ها مردم محور خواهد شد.

افشارچی با اشاره به اینکه داده‌هایی که به دست بنده خواهد رسید مشخص خواهد کرد در این نرم‌افزار چه موضوعی قرار داده شود، افزود: از این طریق به سمت استفاده از داده‌ها خواهیم رفت و اطلاعات کلان و حتی اطلاعات مربوط به مصرف برق، آب و سایر امور برای هر فردی احصاء خواهد شد.

او با بیان اینکه دستگاه‌هایی که در شورای برنامه‌ریزی هستند داده‌های بیشتری در اختیار قرار خواهند داد، ادامه داد: بنابراین نیرو‌های آی‌تی ارگان‌ها باید در خصوص امور یاد شده کاملا توجیه شوند که چه داده‌هایی کاربرد خواهد داشت و آن را در اختیارمان قرار دهند.

به گفته افشارچی با این شرایط گام اول را استانداری بر می‌دارد و بقیه امور به دست بخش خصوصی واگذار خواهد شد تا یک اتفاق خوب در استان رخ دهد و در نهایت شفافیت عملکرد در استان ایجاد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.