معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مهاباد گفت: طرح کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس با حضور دانش آموزان در هلال احمر شهرستان برگزار شد.

احمد رحمانی در حاشیه افتتاح طرح کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس دانش آموزان گفت: آماده سازی دانش آموزان در برابر مخاطرات به منظور کاهش آثار آسیب‌های ناشی از سوانح و حوادث در چرخه مدیریت بحران اهمیت قابل توجهی دارد.

وی گفت: در این میان تربیت و آگاه سازی دانش آموزان و خانواده‌های آنان حائز اهمیت است و دانش آموزان بعنوان سفیران دادرس در خانواده نقش بسزایی دارند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مهاباد گفت: افزایش ایمنی و کاهش خطر پذیری مدرسه یکی از اهداف این طرح است و دانش آموزان تحت پوشش دادرس اعضای تیم امداد و ایمنی در مدارس هستند.

لیلا خضری کارشناس جمعیت هلال احمر مهاباد هم گفت: عینی سازی و ارائه اطلاعات از طریق بصری و کسب تجربه در فضای شبیه سازی شده در فراگیری بیشتر و تعمیق داشته‌های تئوری بسیار مهم به شمار می‌رود.

وی گفت: شما دانش آموزان می‌توانید با کمک مدیران و معاونین مدرسه نقاط خطر پذیری مدرسه را که احتمال دارد به دلیل وزش باد شدید و یا هر شرایط دیگر موجب ایجاد خسارت جانی و مالی شود را حذف و امن کنید.

در این طرح دانش آموزان با آموزش‌های عملیاتی، کار با کیف احیا، کار با آمبولانس، چادر زنی، کار با کامبی تولز شارژی، حمل مصدوم آشنا شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.