معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: مشمولان فارغ التحصیل دانشگاهی، دیپلم و زیر دیپلم که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ یکم شهریور ماه ۱۴۰۱ می‌باشند روز سه شنبه به خدمت سربازی اعزام می شوند.

سرهنگ علی مجیدی اظهار داشت: با توجه به این که برگ اعزام مشمولان توسط پست به آدرس مشمولان ارسال نمی‌گردد، مشمولان برای دریافت معرفی نامه می‌توانند از تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ به یکی ازدفاتر پلیس +۱۰ سطح استان مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان افزود: اعزام مشمولان در تاریخ‌های مذکور، بر اساس طرح فاصله گذاری و انجام کلیه تمهیدات بهداشتی و غربالگری در بدو ورود مشمولان به محل اعزام و مراکز آموزش انجام می‌شود و در صورت مشاهده مشمولی که مشکوک به بیماری است از اعزام وی خودداری می‌شود.

او ادامه داد: خانواده‌ها به هیچ عنوان نگران وضعیت سلامتی عزیزان خود نباشند، البته مشمولین نیز می‌بایست ۲ نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و کارت دیجیتال واکسن را باید در روز اعزام همراه داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان بیان کرد: مشمولانی که در مهلت تعیین شده جهت اعزام به خدمت مراجعه ننمایند و وارد غیبت شوند برابر ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، با محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم استخدام، عدم امکان دریافت وام، عدم دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی و وابسته و نهاد‌های قانونی، عدم صدور پروانه کسب و ... مواجه خواهند شد.

سرهنگ مجیدی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا ۳ ماه باشد، ۹۰ روز اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از ۳ ماه باشد تا ۱۸۰ روز اضافه خدمت خواهند داشت، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال می‌باشد، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، مشمول فراری نیز محسوب شده و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

او تاکید کرد: تمامی مشمولان می‌بایست اوراق مربوط به اعزام از قبیل برگ آماده به خدمت، برگ واکسیناسیون و برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیرو‌های مسلح و سایر مدارک مورد نیاز از جمله شناسنامه را در هنگام مراجعه و اعزام به خدمت به همراه داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان تصریح کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردی از قبیل کوتاه نمودن موی سر، گرفتن ناخن‌ها و. را رعایت نموده، وسایل شخصی، بهداشتی، قاشق و چنگال، لیوان و لباس گرم و... را به همراه داشته باشند ضمنا خانواده‌ها باید از حضور در بدرقه مشمولان در محل اعزام اکیدا خودداری نمایند.

مجیدی یاداور شد: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان درپیام رسان سروش به نشانی sarbazvazifeh @ از آخرین اخبار مطلع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.