آزمایش کرونای ۲۴ درصد مراجعان در استان سمنان مثبت است

استاندار سمنان گفت: ۲ هزار و ۷۶۶ نفر هفته گذشته به مراکز درمانی استان سمنان مراجعه کردند که آزمایش کرونای ۶۵۳ نفر معادل ۲۴ درصد مراجعان مثبت بود.

 هاشمی گفت: در حال حاضر ۴چهار مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعال است و واکسیناسیون در تمامی ‌ مراکز بهداشتی خدماتی انجام می شود.

وی افزود:  از ۶۵۳ فرد مثبت کرونایی در هفته گذشته، ۵۴۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۱۰۷ نفر در بیمارستان های استان سمنان بستری هستند که از این تعداد ۲۳ نفر در بخش آی سی یو تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

استاندار سمنان ادامه داد: تاکنون ۹۴.۹ درصد از شهروندان استان سمنان دز اول، ۸۹.۷ درصد دز دوم و ۶۳.۲ درصد مردم دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

هاشمی با بیان برگزاری مستمر جلسات ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: با توجه‌ به تاکید ستاد ملی کرونا بر بازگشایی مدارس، جلسات شورای آموزش پرورش و کمیسیون‌ دانشجویی در دانشگاه ها به صورت مستمر برای مدیریت امور در حال برگزاری است.

استاندار سمنان یادآورشد: پژوهش علمی انجام شده در خصوص میزان‌ تاثیر واکسیناسیون با جامعه آماری ۱۱۸  هزار نفری توسط دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود در آینده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا ارائه می شود.

هاشمی با اشاره به فعالیت تیم های سیار واکسیناسیون کرونا در ایام عزاداری تصریح کرد: هشت بیمارستان دولتی و ۲ بیمارستان خصوصی با مجموع یکهزار و ۸۷۲ تخت بیمارستانی در استان سمنان فعال است.

وی اضافه کرد: در استان سمنان ۱۷۷ تخت متعلق به بخش های آی سی یو و مراقبت های ویژه فعال است.

استاندار سمنان ابرازداشت: ستاد فرعی مدیریت مقابله با کرونا در بخش های استان با محوریت بخشداران به منظور مدیریت بهتر امور در بحث بازگشایی مدارس فعال شده و بازدید و سرکشی در این حوزه به صورت مستمر در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار