احمد وحیدی گفت: توسعه مترو کاملا به نفع دولت است و تأمین ۳۵۰ واگن در دستور کار است و تلاش می‌شود با سرعت بیشتری کار انجام شود.

احمد وحیدی روز شنبه در حاشیه افتتاح پایانه مترو اکباتان در جمع خبرنگاران افزود: مترو در کشور ما اهمیت خاصی دارد و ایجاد ۹۳۰ کیلومتر مصوب است که ۳۰۰ کیلومتر آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه سهم تهران حداکثری است، اظهار داشت: توسعه مترو کاملا به نفع دولت است و تأمین ۳۵۰ واگن در دستور کار است و تلاش می‌شود با سرعت بیشتری کار انجام شود.

وزیر کشور پایانه مترو اکباتان را یکی از بزرگترین پایانه ها عنوان کرد و گفت: کار ارزشمندی برای توسعه شهر صورت گرفته است و این پایانه یک دستاورد بزرگ است. 

وحیدی با تاکید بر توسعه حمل و نقل عمومی ادامه‌داد: قراردادهایی با خودروسازان داخلی برای اتوبوس انجام شده و امیدواریم این کار منجر به توسعه اتوبوسرانی شود.

وی افزود: قراردادهایی بسته شده و منابعی تامین شده و امیدواریم چند صد تا اتوبوس به ما تحویل داده شود.

پایانه مترویی اکباتان در بخش غرب مترو تهران بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور است؛ این پایانه پس از گذشت ۱۴ سال از زمان شروع عملیات اجرایی آن، رسماً افتتاح شد؛ بهره برداری از این پایانه، در امر دپو، نگهداری و تعمیر واگن های فعال در خط ۴ و همچنین کاهش سرفاصله حرکتی قطارهای این خط موثر واقع خواهد شد.

در دوره کنونی مدیریت شهری مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد تا کارهای باقی ‌مانده پایانه اکباتان به سرانجام برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
از این دستور کارا زیاده
آخرین اخبار