سه محموله صادراتی کارخانه فرآوری آشتیان به ارزش ۲ میلیون دلار به کشور‌های عراق، لبنان و کانادا ارسال می‌شود.

با فعالیت کارخانه کوچک فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در شهرستان آشتیان در استان مرکزی، ضمن ایجاد ۴۵ شغل برای جوانان جویای کار، زمینه برای فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی منطقه نیز فراهم شده و با رونق تولید صادرات هم رونق گرفته است.

امامی مدیر عامل این واحد تولیدی گفت: به جای استفاده از سرمایه در گردش در ساخت سوله‌های کارخانه جدید، از ساختمان‌های متروکه سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان آشتیان برای راه اندازی کارخانه استفاده شد.

امامی گفت: با استفاده از تسهیلات کارآفرینی سازمان جهاد کشاورزی استان دستگاه‌ها و تجهیزات کارخانه خریداری و فضای آن مناسب سازی شد و با اشتغال ۴۵ جوان روند تولید آغاز گشت.

او می‌گوید: هم اکنون در این کارخانه بیش از ۳۱۰ نوع محصول تولید و فرآوری می‌شود و بخش عمده آن راهی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و قسمت دیگر آن نیز صادرات می‌شود.

مدیر عامل این واحد تولیدی گفت: ظرفیت فرآوری و بسته بندی سالانه ۱۲۰۰ تن محصول به ما کمک نموده تا بتوانیم با استفاده از جوانان خلاق و استفاده از بسته بندی‌های جذاب، سه محموله صادراتی را به ارزش ۲ میلیون دلار به کشور‌های عراق، لبنان و کانادا ارسال نماییم.

امامی همچنین گفت: با به سود رسیدن این کارخانه کوچک زمینه برای احداث کارخانه بزرگتر نیز فراهم شده و هم اکنون عملیات خاکبرداری کارخانه نو نیز در حال انجام است که پیش می‌شود با احداث آن در دو سال آینده ۵۰۰ شغل دیگر برای جوان جویای کار آشتیانی ایجاد شود.

آشتیانی مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان آشتیان هم گفت: هرساله ۳۵ میلیون تن محصول کشاورزی به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی به هدر می‌رود.

آشتیانی گفت: این کارخانه کوچک در آشتیان توانسته با تولید محصولات متنوع با بسته بندی‌های جدید به نشان تجاری معروفی در کشور تبدیل شود و نقش مهمی در کاهش هدر رفت محصولات کشاورزی استان داشته باشد.

هر ساله ۹۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در ۷ هزار واحد صنایع تبدیلی کشور فرآوری و بسته بندی می‌شود.
کشورمان ایران با تولید ۱۰۷ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سال رتبه هشتم را در جهان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.