دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیوستن البرز به طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) خبرداد.

حسین مقدم کیا،  دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این طرح برای نخستین بار در البرز آغاز شد و نوجوانان و جوانان در مناطق شهری و روستایی البرز و کرج می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

 دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رویکرد طرح ملی تلاوت قرآن کریم ، پرورش استعداد‌های نهفته در محله، مدرسه و مسجد است.

مقدم کیا  گفت: هدف از این طرح  کشف و پرورش استعداد‌های قرآنی است و قرآن آموز در صورت قبولی در آزمون ها، به عنوان فراگیر «سطح یک» در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می‌شود.

او افزود: اکنون که طرح به صورت مجازی نیز برگزار می‌شود، نگاه به اجرای طرح باید نگاهی استانی باشد و حتی روستا‌ها را هم در نظر بگیرید.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور  گفت: می‌توان برای جذب نوجوانان، از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، مساجد محلات، خادمیاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان‌ها و ائمه جماعات بهره گرفت.

در اجرای یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا (ع) امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند از طریق تارنمای melitelavat.ir اقدام کنند.

طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد.

پس از ثبت نام، تا پایان شهریور ماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره برای سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار