رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را ۹۶ نفر اعلام کرد.

محمد غلام نژاد گفت: در شبانه روز اخیر ۲۷۳ تست پی سی آر و رپید کرونا از مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد دریافت و نتیجه ۳۶ درصد تست‌ها مثبت اعلام شد.

او به بستری ۹۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اشاره کرد و افزود: ۳۶ نفر مبتلای قطعی هستند و ۸ نفر دیگر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

غلام نژاد می‌گوید: در ۲۴ ساعت اخیر فوتی ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در استان گزارش نشده و تعداد قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد روی عدد یک هزار و ۱۴٠ نفر ثابت مانده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ از مجموع مبتلایان به کرونا در استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۷ هزار و ۳۸۰ نفر بهبود یافته اند.

او آمار روزانه ابتلا به بیماری کرونا در استان را افزایشی عنوان کرد و ادامه داد: پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده آمار بیماران بدحال و مرگ‌های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نیز افزایش یابد.

غلام نژاد مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا را رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و خودداری از عادی انگاری دانست و گفت: مردم استان برای پیشگیری از ابتلاء و کاهش مرگ میر ناشی از این بیماری همه گیر و ایجاد ایمنی در برابر آن، واکسیناسیون خود را تکمیل و دُز یادآور را تزریق کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.