امام جمعه اراک گفت: دولت سیزدهم در یک سال گذشته موفقیت‌های خوبی در سطح ملی و بین المللی و منطقه‌ای داشته است.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

دولت سیزدهم و رئیس جمهور در یک سال گذشته موفقیت‌های خوبی در سطح ملی و بین المللی و منطقه‌ای داشتند که در راس آن‌ها موفقیت در زمینه کرونا بود.

امروز بیش از ۱۵۳ میلیون دوز واکسن تزریق شده و با واکسینه شدن جامعه از تلفات کمرشکن کرونا کاسته شده است.

در سطح استان مرکزی هم برای ریشه کن شدن کرونا کمک‌های زیادی از سوی اقشار مختلف انجام شد و با اقدامات به موقع، استان، در شرایط قابل قبولی قرار گرفت.

امروزه غربی‌ها در دنیا شعار‌های زیادی در خصوص حقوق بشر می‌دهند، اما در عمل وحشیانه‌ترین جنایات را مرتکب می‌شوند، اما ائمه اطهار علیهم السلام بویژه امام حسین (ع) در زمان خود، با طرح مبانی انسانی مکتب اسلام در عمل نیز پیشتاز بودند.

با وجود مذاکرات فراوان اکنون نوبت آمریکا است و این آن‌ها هستند که باید تعهد بدهند تا دوباره پیمان شکنی نکنند و با تدبیر حکیمانه دولت و شورای امنیت، امریکایی تعهدات لازم را برای فروش نفت و باز شدن دروازه‌های اقتصادی به روی بازار‌های مختلف کشور بدهد.

جایگاه خانواده در اسلام رفیع است و مادر رکن اصلی خانواده محسوب می‌شود، اما متاسفانه آمار زاد و ولد در استان و نرخ طلاق مناسب نیست و باید با تسهیل شرایط ازدواج جوانان به تحکیم بنیان خانواده کمک کرد.

هفته دولت یاداور جنایات جنون آمیز کوردلانی است که مردان بزرگی را از ایران اسلامی گرفتند و ناجوانمردانه آن‌ها را به شهادت رساندند.

امیدواریم با جدیت برای سفر ۵ میلیون نفر در کشور برنامه ریزی شود و در استان مرکزی نیز موکب‌ها در مسیر رفت و برگشت آماده پذیرایی از زائران شوند تا شاهد یک حضور با عظمت از سوی هموطنان مومن در این عرصه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.