افزایش فضای بیمارستانی خراسان جنوبی و دسترسی مردم به خدمات درمانی از سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جلسه هماهنگی توسعه خدمات بیمارستانی خراسان جنوبی در بیرجند، از آغاز ساخت بیمارستان جدید ۱۵۰ تختخوابی طبس و بیمارستان قائن خبر داد و گفت: روند ساخت بیمارستان زیرکوه و توسعه بیمارستان نهبندان به ۹۶ تختخوابی نیز از حدود یک تا دو ماه گذشته آغاز شده و مرحله اجرایی آن در آینده سرعت بیشتری می گیرد.

او با بیان اینکه بیمارستان بشرویه تا دهه فجر امسال و بیمارستان خوسف تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: راه‌اندازی بیمارستان‌های محلی در شهر‌های کوچکتر نیز از دیگر برنامه‌های دانشگاه است.

موسوی میرزایی با اشاره به اینکه در خضری دشت بیاض و قهستان ساخت بیمارستان محلی آغاز شده است، اظهار کرد: برای دریافت مجوز‌های اولیه در سایر شهر‌ها نیز قول مساعد داده شده است.


بیشتر بخوانید


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: پیگیر هستیم تا با حمایت‌های استاندار خراسان جنوبی اقدامات بعدی در شوسف، درح، آرین شهر، دیهوک، عشق آباد و بیمارستان محلی در قسمت شمال شهر بیرجند انجام شود تا فضا‌های درمانی در این محل‌ها آماده و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

او با اشاره به قدمت ۸۰ ساله بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند ادامه داد: ساختمان این مرکز آموزشی درمانی عملاً فرسوده محسوب می‌شود و به همین منظور دانشگاه تصمیم به ساخت مجتمع درمانی جایگزین بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند گرفته است.

موسوی میرزایی با قدردانی از همکاری‌های بسیار خوب مجموعه استانداری، معاونت عمرانی استاندار و راه و شهرسازی تصریح کرد: حدود ۳۰ هکتار زمین به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند واگذار شده و با توجه به اینکه کار‌هایی انجام شده، امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آغاز ساخت بیمارستان جدید و جایگزین امام رضا (ع) باشیم تا نیاز‌های درمانی مردم استان را به بهترین نحو ممکن برآورده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.