رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور مهمترین رویکرد‌های تحولی این سازمان را در ۴ نشست تخصصی تشریح و فرآیند اجرای آن در این استان را بررسی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد رضا پورخاقان گفت: به رغم میزان پایین وقوع جرم در این قشر، اما همین میزان اندک هم با برنامه‌های پیشگیرانه و آموزشی پیگیری می‌شود.

وی استان سمنان را از استان‌های دارای جرائم بسیار کم در بین نیرو‌های مسلح برشمرد و تاکید کرد: رویکرد ارزشی و اعتقادات افراد از دلایل این پایین بودن جرم خیزی در بین نیرو‌های مسلح است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در جمع اعضای شورای قضایی استان نیز آموزش به مردم در خصوص جرایم جدید و استفاده از فناوری برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها را یادآوری کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار‌های عمومی و اختصاصی ویژه قوه قضائیه بصورت مداوم بر جلوگیری از اطاله دادرسی و تعیین تکلیف فوری پرونده ها، حفظ شان و کرامت افراد در عین اقتدار در رسیدگی و برخورد تاکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد رضا پورخاقان همچنین تفکیک نقش و محدوده مسئولیت و اثر گذاری ضابطان در بخش کارشناسی را خواستار شد و تاکید کرد: در امور مربوط به پرونده‌های مراجع قضایی بهره گیری از دیدگاه و نظر ضابط منعی ندارد و باید انجام شود، ولی تصمیم گیری نهایی منوط به نظر قاضی خواهد بود.

وی در جمع خبرنگاران نیز به موضوع رسیدگی به پرونده‌های قدیمی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور اشاره و خاطر نشان کرد: برنامه ریزی شده است تا پایان امسال همه یا بخش زیادی از پرونده‌های در اصطلاح مسن این سازمان رسیدگی نهایی و مختومه شود.

ادای احترام به شهدای استان سمنان در گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) سمنان و دیدار با خانواده شهید مدافع حرم عباس دانشگر از برنامه‌های فرهنگی سفر دو روزه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور به سمنان بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.