شهید همدانی مظلوم بود و مورد غضب فتنه گران قرار گرفت

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اگر فتنه گران از شهید همدانی سخن میگویند می دانند از کجا ضربه خوردند‌.

حجت الاسلام فلاحی در دومین یادواره شهدای عملیات رمضان و مراسم گرامیداشت سالروز حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید همدانی در این دوران مظلوم بود و مورد غضب فتنه گران قرار گرفت.

او گفت: روزی که شهید همدانی در این مکان صحبت کرد بیش از نیمی از سخنانش عرفانی بود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در استراتزیک نظامی زمان تعیین کردن در پیروزی امری محال است اما شهید سلیمانی برای نابودی داعش سه ماه زمان تعیبن کرد و این ویزگی نیروهای ما است.

فلاحی گفت: در تک تک کوچه های سوریه و عراق اثار شهید سلیمانی و همدانی وجود دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان  هم گفت: امام حسین (ع) برای اعتلای کلمه الله در جامعه قیام کرد و هدف اصلی عاشورا همانا تحقق حرف خداوند در جامعه بود و شهدای ما در دوران دفاع مقدس نیز با حرکت در همان مسیر سیدالشهدا (ع)، برای اعتلای کلمه الله به شهادت رسیدند.

دومین یادواره شهدای عملیات رمضان و شهدای استادیوم قدس شهر همدان و یادبود حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عصر امروز (پنج‌شنبه) با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار همدان و جمعی از مسئولان در محل حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در این مراسم گفت: پس از افتخار آفرینی مردم همدان در عملیات رمضان و تقدیم ۱۶۰ شهید در این عملیات، دشمن بی‌رحمانه با حمله به نماز جمعه و راهپیمایی روز قدس این شهر، ۸۰ نفر از مردم بی‌پناه را به شهادت رساند، که در کمترین شهری در نماز جمعه چنین شهدایی را تقدیم کرده است.

او گفت: ما به کسانی که خالصانه مجاهدت می‌کنند افتخار می‌کنیم و با توجه به آیات قرآن کریم، افرادی می‌توانند در میدان مقاومت پیروز باشند که پیوند خود با پروردگار و ولایت را حفظ کنند و به مبدا عالم و قدرت الهی اعتقاد داشته باشند.

شعبانی موثقی گفت: امام حسین (ع) برای اعتلای کلمه الله در جامعه قیام کردند و هدف اصلی عاشورا، تحقق حرف خداوند در جامعه بود و هدفی که شهدای ما نیز در همان مسیر سیدالشهدا (ع) حرکت کردند و برای اعتلای کلمه الله به شهادت رسیدند.

امام جمعه همدان در ادامه گفت: همدان، دارالمومنین و دارالمجاهدین است، مردم ولایتمدار استان همدان هم همواره در مسیر اعتلای حق تلاش کرده اند و در این میان با تقدیم ۸ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از حرم، شهدایی همانند شهید همدانی‌ها، شهید چیت‌سازیان و شهید حاجی بابایی‌ها با تمام وجود در مقابل استکبار و جبهه باطل ایستادگی کردند.

او با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی در همین مراسم و جایگاه به این نکته اشاره کردند که "ما ملت امام حسینیم"، یعنی ما ادامه همان مسیری هستیم که در آن حضرت زینب (س) با وجود آن که در اسارت بودند، اما امیر بودند.

به گفته امام جمعه همدان؛ در کشور اقدامات خوبی در حال انجام است وبا وجود اینکه مصوبات خوبی از سوی مجلس تصویب شده، اما همچنان مردم خواستار رفع مشکلات هستند که امیدوارم این مهم، مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این یادواره گفت: با توجه به ناآرامی‌های غرب کشور، هفدهم ماه رمضان سال ۱۳۶۱ یک هزار نفر از نیرو‌های همدان به این منطقه عزیمت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: به گفته شهید قاسم سلیمانی، رزمندگان همدان و کرمان محاصره منطقه غرب کشور را شکستند و صدام به تلافی عملیات رمضان استادیوم قدس شهر همدان را در زمان اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله نوری همدانی بمباران کرد.

نماینده مردم همدان گفت: شهید همدانی از نیرو‌های خبره در امور نظامی و جنگ بود برخلاف افرادی که به نقش نیرو‌های مردمی در پیروزی باوری نداشتند این شهید با مدیریت نیرو‌های مردمی بر دشمنان پیروز شد.

قاسمی فرزاد  در این مراسم گفت: مردم دارالمونین همدان ارادت خاصی به  راه شهدا دارند و شهدای همدان خاص هستند.

او گفت: مردم همدان با وجود تمام مشکلات و سختی ها پایبندی خاصی به نظام، انقلاب و لایت دارند و این موضوع در استقبال از رئیس جمهور به این استان مشهود بود.

استاندار همدان گفت:به یمن حضور شهید سلیمانی در چنین روزهای  بود که پیام آن تاریخی را به استکبار دادند و در کمتر از سه ماه وعده‌ای که دادند محقق شد؛ و این نشان میدهد شهدای ما آل الله هستند.

استاندار همدان گفت: امیدواریم در راستای اعتلای حق و راه شهدا گام‌های مهمی برداریم.

سردار مظاهر مجیدی  دراین مراسم گفت: یکی از استانهایی که در دفاع مقدس نقش آفرینی کرد همدان بود که به خاطر عده نیروهایش به خوبی درخشید.

او با  اشاره به اینکه پشتیبانی از یگان‌های در خط مقدم نیز توسط مردم انجام می گرفت و نقش مردم در دفاع مقدس بسیار مهم بود، گفت: ۱۶۰ شهید در عملیات رمضان تقدیم دفاع مقدس کردیم و بعد از عملیات فتح المبین و خرمشهر صحنه جدیدی اتفاق افتاد و نیروهای استان همدان در قالب نیروهای شهید سلیمانی به خوبی نقش آفرینی کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: سالها پیگیر شدیم و شهید سلیمانی در چنین یادواره‌ای در استان همدان حضور یافتند که سخنان ایشان در آن مراسم زیبایی خاصی به خود گرفت .

سردار مجیدی گفت: ایشان در آن مراسم در وصف شهدای بزرگ استان نظیر شهید مظاهری، شهید حاجی بابایی و شهید نیکومنظر و بسیاری شهدای همدان به زیبایی صحبت کردند.

او با اشاره به اینکه حضور آقای قالیباف در این مراسم توفیقی است که بار دیگر خاطراتی از شهدا بشنویم، گفت: امیدواریم خداوند توفیق دهد و در مسیر شهدا که صراط المستقیم است،قرار گیریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: اخیرا در مورد شهید همدانی به ناحق صحبت‌هایی شد اما امروز شهید همدانی به لطف خداوند و جهان وضعیت بهتری پیدا می‌کند و شاید این مراسم که به بعد از عاشورا افتاد توفیقی بود که در وصف شهید همدانی بیشتر سخن بگوییم.

گفتنی است در این مراسم از ۶ خانواده شهید، چون شهید همدانی، شهید سعید قهاری، سردار شهید محمد رضا مازویی، سردار شهید علیرضا حاجی بارایی خانواده شهیدان سرابی و شخبد علیرضا شمسی پور از سوس رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
باشد که شهدا شفیع ماهم باشند ، شادی روحشان صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
شادی روح شهدا صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
ما این مظلوم شهید رو دوست داریم ازشون طلب شفاعت داریم