رئیس مجلس شورای اسلامی:

عملیات رمضان نزدیک ترین شرایط را به کربلا داشت

یادواره شهدای عملیات رمضان و مراسم گرامیداشت سالروز حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در همدان برگزار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای عملیات رمضان در شهر همدان گفت: خداوند را شاکرم در ماه محرم و در شب جمعه توفیق نصیبم شد در جمع مردم مومن، ولایتمدار و متدین همدان باشم و از همه کسانی که زحمت کشیدند و به نام و ذکر شهدا چنین مراسمی را تدارک دیدند قدردانی می‌کنم.

محمد باقر قالیباف با اشاره به اینکه توفیق زیارت یکایک شهدای استان همدان را از نزدیک داریم و قدم روی چشم ما گذاشتند، گفت: از هر جهت که نگاه می‌کنم می‌بینم حضور در مجالس شهدا حاوی نکات مهمی برای ما مسئولان است.

او گفت:  وقتی از عملیات رمضان می‌گوییم به این سخن شهیدسلیمانی می‌رسیم که فرمودند این عملیات در عمل نزدیک‌ترین عملیات به کربلا و شرایط آنجاست و بخشی از رزمندگان ما در عملیات رمضان در گرما و با تشنگی به شهادت رسیدند و بخشی از رزمندگان ما در عملیات رمضان در محاصره تا آخرین لحظه جنگیدند.

قالیباف گفت: دشمنی دشمنان با امام(ره) و انقلاب دیرینه است ،  اگر به اوائل دهه ۶۰ نگاه کنیم در یادداشت‌ها و مقالات و برخی از سخنرانی‌ها زمزمه‌هایی را می‌شنویم که چرا بعد از فتح خرمشهر، جنگ را ادامه دادیم.

او گفت: صحبت آنها این بود که رژیم بعثی عقب‌نشینی کرده بود و به روایت صدام، آمریکا و شوروی آن زمان و کشورهایی که هزینه رژیم بعثی را می‌دادند دیگر جنگی نبود اما در حقیقت عراق عقب‌نشینی نظامی انجام نداده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه می گوید:  حرف بنی‌صدر هم این بود که ما نمی‌توانیم با یک نیروی نظامی که خاک ما را اشغال کرده مقابله کنیم و توان مقابله را نداریم و حداقل باید سه برابر آن نیرو داشته باشیم که بتوانیم حمله کنیم و از سرزمین بیرون برانیم  بنی‌صدر می‌گفت باید زمین بدهیم تا زمان بخریم  و هر روز شاهد بودیم بخشی از کشور ما اشغال می‌شود.

به گفته او؛  پس از عزل بنی‌صدر، تغییر فرهنگ، باورها و سنت‌های الهی در جنگ و روحیه رزمندگان علمیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس اتفاق افتاد و دشمن وقتی اینها را دید عقب‌نشینی تاکتیکی انجام داد.

قالیباف می گوید: دشمن به دلیل اینکه مردم به میدان جنگ آمده بودند عقب‌نشینی کرد و در دشت مهران بیرون رفت چون می‌دانست دیر یا زود و یک یا دو ماه بعد با آسیب‌های جدی به واسطه رزمندگانی که از دل ملت برآمده‌اند بیرون رانده می‌شود.

او گفت:  دشمن هنگامی که  دید جنگ و دفاع از کشور به دست مردم انجام می شود  و عملیات رمضان هم ادامه یافت، عقب‌نشینی کرد و چسبیده به مهران ایستاد و سعی کرد ارتفاعات کله‌قندی را نگه دارد و اما  شهدای عملیات رمضان اولین کسانی بودند که اقدام به آزادی مناطق کلیدی کردند تا مردم به ویژه در روستاها آرامش بیشتری باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هنگامی  مظلومی می‌ایستد و تا آخرین تیر می‌جنگد پیروزی از آن اوست.

او گفت: برخی از همین نقطه شروع کردند که بگویند، ما چرا جنگ کردیم و به تحلیل غلط و روایات غلط استناد کردند و مسیر نادرست دشمنان علیه انقلاب و با باورهای انقلاب از ابتدای انقلاب بوده و باید در این زمینه هوشیار و بصیر بود.

قالیباف می گوید: رزمندگان ما آگاهانه مبتنی با مسائل دینی و به درستی برای دفاع از وطن و دین جنگیدند  و وقتی خداوند به مومنین وعده می‌دهد محقق می‌شود و به همین منظور رزمندگان ما هم  پیروزی شدند..

او گفت: وقتی مظلومی می‌ایستد و تا آخرین تیر می‌جنگد پیروزی از آن اوست، دیدیم که چگونه حضرت امام(ره) شعار «راه قدس از کربلا می‌گذرد» را دادند و امروز می‌بینیم که با همان ایستادگی در مقابل منافقان می‌ایستیم و خداوند نصرت و پیروزی را نصیب مومنان می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید همدانی روحیه مقاومت و روحیه آرامش را در شدیدترین بحران‌ها در پشت خاکریزها و در بحرانی‌ترین شرایط خط مقدم داشت.

او گفت:  ثابت شده که اگر در جهت سنت‌های الهی و مردم حرکت کنیم می‌توانیم مرزهای خود را تا مرزهای مقاومت در مرزهای رژیم صهیونیستی پیش ببریم .

قالیباف می گوید: ما امنیت خود را مدیون شهدا و آزادگان هستیم و اگر امروز کسانی به شهدای انقلاب و شهدای مقاومت تعرض می‌کنند، در واقع کارشان مصداق خاک پاشیدن به صورت آفتاب است.

قالیباف گفت:  امروز ننگی بالاتر از این نیست که کودک‌کشی و جنایت را از داعشی‌ها ببینیم که نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه نسبت به هر انسانی در مسیرشان جنایت و غارت کردند ، شهدای مقاومت از امنیت کشور خود دفاع کردند و اگر در سوریه و عراق با داعش و دشمنان نمی‌جنگیدیم امروز باید در کشور خود با آنها به جنگ می‌رفتیم، حال مردانگی و غیرت افرادی که به شهدا توهین می‌کنند کجاست و باید به اینها گفت «اگر دین ندارید آزاده باشید.

او گفت:  دشمنان ما امروز دو جنگ دیگر را آغاز کردند چون اساس نظام اسلامی را خلاف اهداف وحشیگری خود می‌دانند ، امروز با جنگ اقتصادی و شناختی مواجه هستیم.

قالیباف گفت: دشمن در جنگ شناختی در بستر رسانه‌ها کار را پیش می‌برد همانطور که در عملیات رمضان قصد داشتند تردید راه بیاندازد در حالی که رزمندگان محکم ایستاده بودند، در عقبه جبهه در ذهن مردم کار می‌کردند تا سستی در جبهه اسلام ایجاد کنند.

به گفته او؛ امروز روایت‌های غلط و دروغ را در رسانه‌ها  ایجاد می‌کنند تا باورهای مردم را از بین ببرند  اما  طبق تاکید مقام معظم رهبری باید در جهاد تبیین ورود کنیم و البته ما باید ابتدا تبیین کنیم و نه اینکه دشمن حرفی بزند و بعد ما بگوییم این طور نبوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی برجام پذیرفته شد یکی پیدا شد که آن را بر زمین زد و اگر ما در مقابل آنها نایستیم به هیچ وجه کوتاه نمی‌آیند بنابراین  اولین قانونی که در مجلس تصویب کردیم قانون رفع تحریم بود.

قالیباف با بیان اینکه دشمنان اگر بر تایید سازمان ملل در برجام عمل نکنند، دلیلی ندارد که به تعهدات خود در هسته‌ای عمل کنیم،  البته برخی گفتند قانون اینگونه  است و اگر قبول نکنیم فردا اتفاقاتی می‌افتد اما  ما ایستادیم و دیدیم اتفاقی نیافتد، ما به دنبال این هستیم طرف غربی به آنچه می‌خواهیم که عزت کشور نیز در آن است تن بدهند.

او گفت: ما امروز نشان دادیم در آن چارچوب هستیم و اگر تعهدات را رعایت کنند ما نیز رعایت خواهیم کرد اما مشکل ما با رفع تحریم حل نخواهد شد و باید خنثی‌سازی تحریم را داشته باشیم که باید خود را در حوزه اقتصادی قوی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی می گوید:  بخشی از کار در حوزه خنثی‌سازی تحریم به عهده مردم است و بخشی به عهده مسئولان و آن هم دولت انقلابی و مجلس انقلابی ، اگر می‌خواهیم راه شهدا را در پیش داشته باشیم احیای اقتصاد و خنثی‌سازی تحریم را باید در دستور کار قرار دهیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.