استاندار اصفهان گفت:یکی از وظایف ما این است که نگذاریم جوانان از یاد ببرند که عنصر فداکاری در سرزمین ما چگونه سینه به سینه منتقل شدو تجلی آن کجا بود.

سیدرضا مرتضوی در دیدار با جمعی از آزادگان سرافراز گفت: ما این روز‌ها درگیر مسائل مختلفی نظیر مشکلات آلودگی هوا و زیست محیطی، مسائل اقتصادی، پرداختن به زیرساخت‌ها، سفر‌های شهرستانی و... در استان هستیم، اما از جهات متعددی ضرورت داشت که چنین جلسه‌ای برگزار شود.

او ادامه داد: تصور می‌کنم گمشده این روز‌های ما به جهت همان مشغله‌ها که توضیح دادم، سبب شده که از بعضی از مولفه‌های هویتی خود غفلت کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: مولفه‌های هویتی ما همان‌ها است که با تبلور آن‌ها برخی از رویداد‌ها و وقایع مهم کشور ما شکل گرفته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نپرداختن و روایت نکردن آنچه در دفاع مقدس گذشت آسیب‌زا است، گفت: یکی از وظایف ما این است که نگذاریم جوانان از یاد ببرند که عنصر فداکاری در سرزمین ما چگونه سینه به سینه منتقل شد و تجلی آن کجا بود و نسل جدید بدانند که برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی چه ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌هایی انجام شده است.

او عنوان کرد: فرصت‌ها و مناسبت‌ها مانند هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، دهه فجر و... که می‌آید، شرایطی برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم در مجالس و سخنرانی‌ها و... بخشی از این مولفه‌های هویت‌آفرین را منتقل کنیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: ما نسبت به این مولفه‌ها، محتوای بسیار سنگین و ارزشمندی داریم، اما باید دید مسیر انتقال این پیام کجا است و باید روی این مسأله فکر شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه گمشده نسل امروز ما کم قیمت دانستن فضایی است که در آن تنفس می‌کنیم، گفت: این قیمت امثال شما است که باید بگویید قیمت‌تان چقدر بوده تا جوانان هم متوجه شوند.

او افزود: یکی از مصادیق اساسی که حداقل هزینه‌ها و حداکثر منفعت را داشته این است که افرادی در یک دوره‌ای در اسارت دشمن بودند، اما با پایمردی و مقاومت مایه عزت و آبرو شدند و این بسیار مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.