مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قزوین گفت: ۳۱ هزار و ۶۰۰ حواله الکترونیکی از ابتدای سال جاری تاکنون در سامانه پایش کود این استان صادر شده است.

حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قزوین در بازدید رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از شرکت خدمات حمایتی استان گفت: ۳۱ هزار و ۶۰۰ حواله الکترونیکی از ابتدای سال جاری تاکنون در سامانه پایش کود این استان صادر و  این تعداد حواله معادل ۲۴ هزار تن کود بوده که تحویل کشاورزان شده است.

رسولی افزود: سامانه‌های پایش کود، پهنه بندی و توزیع از سال گذشته تاکنون به تسهیل در امورات منجر شده و باعث پیشبرد توزیع کود در استان قزوین شده است.

وی اضافه کرد:  ۶۰ هزار تن کود سهمیه استان قزوین است که امسال ۸۲ هزار تن تخصیص داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

 مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت:  یک هزار و ۱۳۰ نوع کود کشاورزی در کشور تولید می‌شود و سه هزار و ۵۰۰ کارگزار در کشور به توزیع این کود در استان‌ها اقدام می‌کنند که از این تعداد ۵۳ کارگزار در استان قزوین است.

رسولی افزود: خوشبختانه مشکلی از نظر تامین و ذخیره کود کشاورزی در استان قزوین وجود ندارد و برنامه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل جلوتر است.

 تامین به موقع نهاده برای کشت محصول در اولویت شرکت خدمات حمایتی باشد

 رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم گفت: تامین به موقع نهاده با هدف مبارزه با آفات و تغذیه خاک در افزایش راندمان کشاورزی مهم‌ترین که باید در اولویت شرکت خدمات حمایتی باشد.

افلاطونی افزود: اگر بتوانیم به موقع نهاده را تحویل کشاورز دهیم و هنگام برداشت به میزان تولید مورد نظر برسیم، در این صورت به هدف مطلوب دست یافته‌ایم.

وی اضافه کرد: شرکت خدمات حمایتی از همه ظرفیت‌ها برای رصد و پایش استفاده کند تا با کمک بخش خصوصی بر کارگزاران توزیع کود نظارت شود.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: شخصی که کود یا سم را با آرم جعلی جهاد کشاورزی به دست کشاورز می‌دهد، زیرساخت کشاورزی کشور را هدف گرفته و باید با رصد و نظارت قانونی با آن‌ها برخورد کرد.

افلاطونی افزود:  تغذیه علمی خاک بسیار مهم است و باید نقشه خاک شناسی استان قزوین بروزرسانی شود تا بر اساس آن نهاده تحویل کشاورزان بدهیم.

وی اضافه کرد:  آزمایشگاه خاک در مرکز تحقیقات باید آنالیز درست برای استفاده از کود به کشاورزان ارائه دهد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مانده نیترات در محصول غذایی و خسارت جبران ناپذیری برای سلامت انسان ایجاد می‌کند که باید آن را به رقم ناچیزی رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار