سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: آبی که از چاه‌های کشاورزی و همچنین از خطوط اضطرای انتقال آب به مدار آبرسانی شهرکرد وارد می‌شود به طور کامل تصفیه می‌شود و آب بهداشتی و استاندارد به دست می‌رسد.

آقای حیدری روز چهارشنبه در نشست مشترک شورای اداری در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اتصال خط انتقال آب عمان سامانی به مدار آبرسانی شهرکرد افزود: با اجرای این خط اضطراری ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب به شهرکرد انتقال داده می‌شود.

وی ادامه داد: یک خط اضطراری دیگر نیز با عنوان طرح فدک دنبال می‌شود که اگر چه ظرفیت آن ۶۰۰ لیتر بر ثانیه است، اما از آنجا که فصل آبیاری محصولات کشاورزی است نمی‌توان این حجم از آب را انتقال داد و با بهره‌گیری از خط لوله مسیر بن به بروجن در حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از این خط تا روز پنجشنبه وارد مدار می‌شود، اما به سبب مسافت ۵۵ کیلومتری شست و شوی لوله‌ها چند روزی زمان می‌برد تا آب وارد مخازن شهرکرد شود.


بیشتر بخوانید


سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص تصفیه آب وارد شده به مدار آبرسانی شهرکرد نیز گفت: از آنجا که این آبرسانی موقت است چهار پکیچ تصفیه سیار از قم و تهران تامین شده است و آب را به صورت بهداشتی تصفیه می‌کند.

حیدری تصریح کرد: علاوه‌بر این ۲ خط اضطراری، ۲ طرح پدافندی هم برای طرح انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد مورد مطالعه قرار گرفته و با قول وزارت نیرو مقرر شده تا این ۲ خط اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد: انتقال آب از ۲ چاه آهکی در منطقه شیخ علیخان و انتقال آب چشمه دیمه این ۲ طرح پدافندی به شمار می‌رود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با قدردانی از همراهی و صبوری مردم خاطرنشان کرد: تمام تلاش مسئولان رفع هرچه سریع‌تر مشکل آب شرب شهرکرد است و همه امکانات در همین راستا بسیج شده است.

برچسب ها: چاه کشاورزی ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
آب چاههای کشاورزی حاوی نیترات و کود و سموم حاصل از کشاورزی و پس آبهای فاضلابهای شهر و روستا است که به مرور به زمین نشسته هم چنین حاوی مواد شوینده و شیرآبه های زباله ها ،اینها را چه طور تصفیه می کنید اصلا آب چاه قابل مقایسه با آب چشمه نیست این همه چشمه و آبشار تو استان است از خوزستان می ترسید ،چه ترسی از خوزستان دارید کدام نفتشون را صرف این استان کردند چند هزار سال مفت و مجانی و راحت از کارون استفاده کردند آن موقع تکنو لوژی نبود که ما استفاده کنیم اما الان باید سهممون را بر داریم .
آخرین اخبار