مسعود سخاوت دوست، آهنگساز فیلم «موقعیت مهدی» در برنامه «صباهنگ» رادیو صبا گفت: انتخاب بنده برای فیلم «موقعیت مهدی» به دوستیم با آقای گوهری برمیگردد که به آقای حجازیفر معرفی شدم و در جلسات باهم به توافق رسیدیم.
سخاوت دوست گفت: موقعیت مهدی چند ویژگی منحصر به فرد داشت. از جمله جغرافیا، زبان آذری و جغرافیای زبان، که در بحث موسیقی خیلی اثرگذار بود. از آنجایی که فیلم در ژانر دفاع مقدس قرار داشت، ولی آقای حجازیفر معتقد بود که نگاهی کاملا هنری و شاعرانه به این فیلم داشته باشیم.
آهنگساز فیلم «موقعیت مهدی» گفت: از آنجایی که زمان هم نداشتیم، سعی کردیم کار را به صورت نهایی انجام دهیم که به صورت ماکت نباشد.
وی در پاسخ به این سوال که چقدر موسیقی به تکمیل کردن فیلم کمک کرد، گفت: این فیلم بدون موسیقی از لحاظ پرداخت و موضوع، اثر تاثیرگذاری است. موسیقی هم به عنوان بخشی از عوامل تاثیرگذار در این فیلم موثر است. از آنجایی که خط صوتی فیلم خیلی اهمیت داشت، موسیقی هم به عنوان یکی از ارکانهای مهم ایفای نقش کرد.
مسعود سخاوت دوست درباره فیلم «بدون قرار قبلی» گفت: این فیلم هم از بهترین آثار بهروز شعیبی بود که با محوریت سلوک پرداخته شد. جنس موسیقیاش هم با فیلم «موقعیت مهدی» متفاوت بود؛ چراکه «موقعیت مهدی» ترکی آذربایجانی بود، اما «بدون قرار قبلی» با توجه به نواهای خراسانی شکل گرفته بود.
به گفته این آهنگساز، قطعاً تسلط بر روی موسیقی نواحی برای این نوع فیلمهاضروری است. هم فیلم موقعیت مهدی و هم بدون قرار قبلی موقعیت جغرافیایی در آن تاثیرگذار بود. در فیلم «موقعیت مهدی» ۹۹ درصد زبان فیلم آذری بود. فیلم «بدون قرار قبلی» هم با محوریت مشهد و فضاهایی که متعلق به امام رضاست، رویکرد فرهنگی خود را داشت که موسیقی خود را طلبید.
وی درباره نحو همکاریش با نرگس آبیار این را هم گفت: حدود ۸ سال پیش بود که با خانم نرگس آبیار در «فیلم شیار ۱۴۳» با ایشان آشنا شدم. این اولین همکاری مشترک ما بود. ذهنیت خانم آبیار خیلی مدرن و دارای زیباییشناسی خاصی است. تقریباً در تمامی کارهای ایشان، همکاری مشترک داشتیم.