مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: برداشت ۲۱ هزار تن پسته تازه معادل هفت هزار تن پسته خشک از باغ‌های دامغان پیش‌بینی می‌شود.

علی‌اصغر امامیون گفت: پیش‌بینی برداشت این مقدار محصول با توجه به سال گذشته که سال آوری محصول بود، امسال با کاهش همراه است. 

وی با بیان اینکه برداشت محصول پسته امسال از دهه اول مردادماه در باغ‌های شهرستان آغاز شده است، افزود: این شهرستان دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار باغ پسته در مناطق مختلف از جمله حومه، فرات، امیرآباد و دامنکوه است که از این میزان ۱۵ هزار هکتار باغ‌های مثمر هستند.

امامیون تصریح کرد: امسال سه هزار تن انواع کودهای شیمیایی اوره، فسفات و پتاسیم از مراکز توزیع شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاون روستایی مستقر در مناطق مختلف، بین پنج هزار و ۵۰۰ بهره بردار (باغدار) پسته دامغانی توزیع شده است. 

وی خاطرنشان کرد: پسته های شهرستان بیشتر از نوع بومی، شاه‌پسند، خنجری، عباسعلی و فرخی است و سایر رقم های تجاری همچون اکبری، احمدآقایی و کله قوچی به صورت مهاجر در منطقه توسعه یافته است که با توجه به شرایط سازگاری و اقتصادی بودن رقم های داخلی، رویکرد باغداران به توسعه آنها یا اصلاح باغ‌ها است. 

امامیون اضافه کرد: جمع آوری پسته های زودرس و عرضه آنها به صورت تازه در بازارهای داخلی و خارجی یکی از ویژگی های بارز شهرستان است که علاوه بر گردش مالی سریع موجب اشتغال بیشتری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.