اولویت‌های مرتبط با سلامت اجتماعی، با تاکید بر موضوع حجاب و عفاف در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید.

در جلسه بعد از ظهر امروز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست حجت‌الاسلام رئیسی برگزار شد، اعضای این شورا از جامعه بانوان کشور که حجاب و عفاف و آموزه‌های مربوط به سلامت اجتماعی را رعایت می‌کنند، قدردانی و بر ضرورت اجرای مجموعه مصوبات شورا از سوی دستگاه‌های مسئول که در این زمینه تکالیف قانونی بر عهده آنها گذاشته شده است، تاکید کردند.

در این جلسه تاکید شد که کارکنان دولت در اجرای ضوابط و مقررات مربوط به سلامت اجتماعی از جمله مقررات حجاب و عفاف در اولویت هستند.

با توجه به اینکه از مجموعه مقررات تصویب شده در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف اکثراً جنبه ترویجی، فرهنگ‌سازی و معرفت‌افزایی دارد، مقرر شد دستگاه‌های دولتی که در این زمینه تکالیفی بر عهده دارند، دستورالعمل‌های اجرایی را تدوین و برای تصویب به صحن شورا ارائه دهند.

اعضای شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به بررسی تهدیدهای مهندسی شده در حوزه سلامت اجتماعی از خارج از کشور و دستورالعمل‌های ناظر بر مقابله با این تهدیدات که محوریت اجرای آنها بر عهده وزارت کشور است، پرداختند.

اعضا همچنین بر ضرورت اجرای دستورالعمل‌های پیشگیری از بروز آسیب‌های متوجه سلامت اجتماعی، از جمله توانمندسازی، تقویت دانش، فرهنگ‌سازی، ساخت فیلم و سریال و آثار هنری که بتواند ارزش والای حجاب و عفاف را به خوبی معرفی و آگاهی اجتماعی ایجاد کند، تاکید کردند.

در ادامه جلسه امروز شورا، موضوع تدوین سیاست‌های کلی فرهنگی، اجتماعی و آموزشی مورد بررسی قرار گرفت که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست تدوین است.

این سیاست‌ها با مشورت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تدوین خواهد شد که در جلسه امروز وظیفه تهیه پیشنهادهای مدنظر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به شورای معین مرتبط سپرده شد.

در ادامه جلسه روسای ۶ دانشگاه علوم پزشکی و ۱۸ دانشگاه آموزش عالی کشور نیز مورد تایید اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفتند.

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنین اضافه شدن برخی مناسبت‌ها و نامگذاری‌ها در تقویم ملی را نیز بررسی کردند که شرح آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز همچنین آقایان دکتر بانکی‌پور، دکتر خیامی‌فر، حجت‌الاسلام سید علی موسوی و سرکار خانم دکتر قاسم‌پور را به عنوان ۴ نماینده خود در شورای‌عالی جوانان تعیین و معرفی کرد.

رئیس جمهور نیز در این جلسه از اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خواست تا مصوبات این شورا را برای جامعه تبیین کنند تا گره‌های ذهنی مردم نسبت به این مصوبات و مباحث مطرح در شورا رفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
اولویت های الکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
الان یک مشت کج فهم نظر میدن مشکل اقتصادی داریم . الان حجاب شد معضل کشور.

در جواب باید گفت: بابا جون برو به شکم و زیر شکمت برس اصلا فرهنگ میدونی یعنی چی؟؟؟؟ یا فقط بهت یاد دادن اقتصاد اقتصاد؟؟؟ عمده مشکل اقتصادی عموم مردم، حرص به دنیا و پول هست والا وضع عموم مردم از سابق به مراتب بهتر شده است . دلیل میخواهید به سطح زندگی خودت و پدر و پدرت بزرگت در ایام جوانی نگاه کن. قبلا طرف زن میگرفت میرفت خونه پدرشوهرش زندگی میکرد با هیچی حالا الان جوون اول راه میخواهد خونه داشته باشه، ماشین داشته باشه یک کلام زندگی فول امکانات. والا بابا و مامان منی من به 50 سال سن و یک عمرفعالیت کردن هنوز مستأجر هستن و من و برادرم هم از درامد ماهیانه مبلغی را به ایشان اختصاص میدهیم تا راحت تر زندگی کنن.

تا زمانی که جلوی خودمون رو نگیریم همنی هست که هست کدوم شخصی را میشناسید که با آن که میلیاردها تومان پول دارد ولی دست از کار بکشد حرص به دنیا و پول تمامی نداره
United States of America
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
نتیجه این همه حجاب حجاب گفتن شما شده بی حجابی بیشتر. پول بیت المال رو به این بهانه ها هدر ندهید.لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
سلام ای کاش دولت در مرحله اول به معیشت کارمندان توجه کند چون انسان در اسلام اگر تامین باشد خود به خود انسانیت را رعایت میکند وبه گفته بزرگان اگر فقر از در خانه بیاید ایمان میرود
United States of America
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
فرمودند کارکنان دولت در اجرای مقررات حجاب و عفاف در اولویت هستند ولی ایکاش در مورد تامین معیشت هم کارکنان دولت در اولویت قرار میگرفتند چون گفته شده فقر از دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشودو مصادیق گریز ایمان چیست ربا،کم کاری،رشوه، زنا، حق الناس،و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
متاسفانه بجای اینکه فکر معیشت وگرانی افسار گسیخته باشند گیر دادن به موی زنان بزارید مردم آزاد زندگی کنند کسی که با ایمانه حجابش را حفظ می کنه کسی هم که نمیخواد حجاب داشته باشه بی حجاب می گرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
اگه شما کاری کنید که جوانها زودتر ازدواج کنند قطعا حجاب رو هم بهتر رعایت می کنن وگرنه جوان چه دختر چه پسر وقتی عزیزه ی جنسیشون ارضا نشه حتی اگ چادر هم بپوشن به سمت روابط نامشروع پیش میروند ک از بی حجابی ب مراتب بدتر است لازمی ازدواج هم کاهش نرخ تورم و گرانی و شرایط پایدار اقتصادی هست ک متاسفانه موجود نمی باشد حالا شما هر چی میخای بگو جوانها حجاب رو رعایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
بابا خانم های اداره ما همه مجردن و اصلا ازدواج نمیکنن نه اینکه بگم خدای نکرده اهل خلافن
اما خدایی وقتی به یه پولی رسیدن و خودشون هرچی بخوان میخرن و می پوشن دیگه شوهر میخوان چکار
اگه مرد بودن تا حالا هر کدومشون دو تا بچه داشتن
ما مردها بعد از داشتن کار میریم تو فکر ازدواج و زن و بچه
اما خانم های مجرد بعد از کار
تازه میرن دنبال خریدهای بچگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
دولت اول بره حجاب کارکناش رو درست کنه بعد بیاد سراغ مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
من تشنمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
نظارت و رسیدگی بر ریخت و پاش ها، فساد، مدیران ناکارآمد و پارتی بازی در شرکتهای دولتی اولویت بیشتری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
ما درزمینه راههای روستایی وشهرکسازی برا بنیاد چندملیارد طلب داریم که ریال میگن بودجه نیس تمام پیملنکاران راهسازی طلب دارند باید چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
ممنونم از دولت که دارن مشکلات اساسی کشورو دارن حل میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
خدا خیرتون بده کارکنان دولت از همه بدترن قبلا یک خانم معلم از حجابش شناخته میشد الان خانم معلمها خیلی بی حجاب شدن آرایششون که کامله کاشت ناخن که دارن موهاسون که بیرونه مانوعاشون که کوتاهه یعنی افتضاح شدن من به شخصه با کراهت دخترم رو مدرسه میفرستم
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۲۳:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
چرا حقوق و مزایای برخی کارکنان دولت مانند کارمندان نفت و گاز چند برابر سایر کارمندان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
مشکل رانت و فساد اقتصادی دزدی حل شده رو اعصاب کل ملت راه میرین چکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
الوووووووو رئیس جمهور یکم به فکر این مردم بیچاره باش با بدبختی پول جور کردیم دادیم شرکت سایپا هنوز بهمون خودرو نداده
Germany
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
فقط و فقط مشگل ایران حجاب است
آخرین اخبار