معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مجوز فعالیت انجمن فعالین اقتصادی افغانستان برای اولین بار از سوی وزارت کشور صادر شد.

سید هادی طباطبایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در جمع فعالان اقتصادی و تجار ایران و افغانستان در محل استانداری خراسان رضوی گفت: انجمن فعالین اقتصادی افغانستان با محوریت افزایش صادرات و سرمایه گذاری‌ها ما بین کشور‌های ایران و افغانستان تشکیل شده است.

او افزود: همچنین این انجمن نویدی برای استان خراسان رضوی، جمهوری اسلامی و کشور دوست و همسایه ما افغاستان خواهد بود و با تشکیل این انجمن اتفاقات خوبی در زمینه اقتصادی ایجاد خواهد شد.

طباطبایی تاکید کرد: حکومت و سیاست در افغانستان شاید در زمان‌های مختلف پایین و بالا داشته و دچار تغییر و تحولاتی شده است، اما آنچه که می‌تواند به بهتر شدن آن کمک کند، مباحث اقتصادی و پیوند‌های مثبت اقتصادی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اشتراکات مختلف بین ایران و افغانستان نوید بخش جریانات اقتصادی خواهد بود که یکی از اشتراکات، اشتراک دینی است که البته دین ما هم ضمن تاکید بر مباحث اخلاقی تاکید فراوانی بر مباحث نیز اقتصادی دارد.

طباطبایی بیان کرد: آنچه که شاید ما از آن غافل هستیم مباحث اقتصادی است که یکی از سر شاخه‌های آن ایجاد اشتغال است. اهمیت اقتصاد هم چه در جامعه نوین و چه در گذشته بر هیچکس پوشیده نیست.

او تصریح کرد: این انجمن برای اولین بار این تشکیل شده تا فعالان اقتصادی بتوانند خود برنامه ریزی کنند و وارد عمل شده و کار را خودشان را پیش ببرند.

طباطبایی اظهار کرد: این نکته نیز نباید نادیده گرفته شود که فرصت‌های خوبی ما در افغانستان داریم این فرصت‌ها برای سرمایه گذاران ایرانی هم شیرین است و وقتی در یک ارتباط متقابل قرار می‌گیرند، می‌شود آن‌ها را به هم پیوند داد و همین مسائل مباحث اقتصادی راهم تقویت می‌کند.

مجوز فعالیت انجمن فعالان اقتصادی افغانستان صادر شد

حضور تاجران افغانستانی در خراسان رضوی نقطه مثبتی است

سید علی قاسمی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: یکی از نقاط مثبتی که خراسان رضوی سال‌ها است از آن برخوردار است، حضور تجار، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی افغانستان است که سال‌ها است در این راستا فعالیت دارند.

او افزود: و به دلیل نزدیکی و رفت و آمد‌هایی که این استان با افغاستان دارد، فعالیت در حوزه اقتصادی در خراسان رضوی پررنگ‌تر است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مجموعه‌های اقتصادی متنوعی نیز در دستگاه‌های مختلف در حوزه فعالین اقتصادی ایجاد شده است و فعالان زیادی در آن مشغول به کار هستند.

قاسمی بیان کرد: در این بین همواره دغدغه مهم انسجام مجوزدار در بین فعالان اقتصادی و تجار ایران و افغانستان همواره وجود داشته است؛ که فعالان و تجار بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه داده و عمیق‌تر کنند و هم بتوانند بخشی از مشکلات این حوزه را در کنار این مجوز حل کنند.

او تصریح کرد: لذا این عدم وجود مجوز یکی از آسیب‌هایی بود که در این حوزه وجود داشت و با گرفتن مجوز برای انجمن فعالین اقتصادی افغانستان این مشکل حل شد.

 

مجوز فعالیت انجمن فعالان اقتصادی افغانستان صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی سرحدی شرکت خدمات اموزشی پژوهشی وکارافرینی پلکان موفقیت جام
۲۰:۲۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
باسلام چطور میشود در افغانستان در حوزه خدمات غموزشی و خدمات گردشگری وخدمات مارافرینی وعلمی پژوهشی همکاری کرد !؟