شناسایی ۲۶۰ طرح صنعتی با پیشرفت ۴۰ درصد در استان قزوین

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: بالغ بر ۲۶۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد در استان وجود دارد که در صورت تزریق نقدینگی راه اندازی می‌شوند.

 افضلی رئیس سازمان صمت استان در جمع خبرنگاران گفت: بالغ بر ۲۶۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد داریم که با تزریق نقدینگی، راه اندازی می‌شوند، اما متاسفانه با تورم موجود در کشور، بانک‌ها تمایلی برای اعطای تسهبلات به واحد‌های تولیدی را ندارند.

وی افزود: با توجه به تورم موجود در کشور، سرعت پیشرفت طرح‌های اقتصادی به کندی پیش می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: همچنین از سوی دیگر با توجه به مصوبه دولت برای سرمایه گذاری بر روی طرح‌های عقب مانده با پیشرفت ۶۰ درصد فیزیکی، بسیاری از طرح‌های اقتصادی استان با مشکل جذب نقدینگی برای راه اندازی روبه رو هستند.

افضلی اضافه کرد: برخی از واحد‌های صنعتی نیازمند بازبینی در ماشین آلات و استفاده از فناوری‌های نوین هستند، بر همین اساس، استان قزوین نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار با سود بسیار پایین و مدت زمان پرداخت ۲ ساله است.

وی گفت: در صورت تامین این مبلغ، طرح‌های نیمه تمام اقتصادی به بهره برداری می‌رسند و از دولت می‌خواهیم شرایط ویژه‌ای را برای صنعت فراهم کنند که آن‌ها هم بتوانند سرمایه در گردش مناسبی را برای فعالیت، فراهم کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: استان قزوین به دلیل قرار داشتن در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از تهران و دارا بودن بخش و شهرک‌های صنعتی، نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و سرمایه گذارانی از سوئیس، سوئد، نروژ، ترکیه، کشور‌های آسیای میانه و عضو سی آی اس، در آن سرمایه گذاری کرده اند.

افضلی افزود: به قدری شاخصه‌های توسعه‌ای استان قزوین برای برخی از شرکت‌های خارجی مهم است که برخی از آن‌ها حتی در طول دوران تحریم‌های سنگین اقتصادی، در حال گسترش سرمایه گذاری و توسعه بخش‌های صنعتی شان در استان هستند.

وی اضافه کرد: برای توسعه شرکت‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان با مشکل زمین روبه رو هستیم و در تلاشیم از حضور شرکت‌های دانش بنیان در این شهرک‌ها استفاده کنیم.

رئیس سازمان صمت گفت: از میان متقاضیان کثیری که برای سرمایه گذاری در استان قزوین وجود دارند، بهترین سرمایه گذاران را انتخاب می‌کنیم و بهترین امکانات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

افضلی افزود: با توجه به پراکنش واحد‌های صنعتی استان، در تلاش برای راه اندازی شهرک صنعتی معدنی در استان هستیم تا مواد معدنی به صورت خام، فروخته نشود و با فرآوری آنها، بتوانیم درآمد خوبی نصیب کشورمان کنیم.

وی گفت: راه اندازی شهرک صنعتی ویژه سرمایه گذاران خارجی در دستور کار سازمان صمت استان قرار دارد و در تلاش هستیم پایانه صادراتی استان هم راه اندازی شود.

رئیس سازمان صمت گفت: در حوزه تجارت و مشاغل خانگی، توسعه صنعت فرش استان و احیای برند فرش قزوین در دستور کار سازمان صمت قرار دارد تا پس از سالها، برند فرش قزوین را احیا کنیم.

افضلی افزود: بسیاری از کالا‌های اساسی صرفا از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود و برنامه اصلاح توزیع کالا‌های اساسی و توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دستور کار قرار داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار