نخست‌وزیر عراق با استعفای وزیر دارایی این کشور موافقت کرد.

پایگاه خبری بغداد الیوم گزارش داد «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق امروز (سه شنبه) با استعفای «علی علاوی» وزیر دارایی عراق موافقت کرد و بر این اساس وزیر نفت عراق با حفظ سمت وزیر دارایی هم شد.

یک منبع دولتی به پایگاه بغداد الیوم گفت: علی علاوی، وزیر دارایی استعفای خود را به مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در جلسه هیئت وزیران ارائه داده و الکاظمی نیز با استعفای این وزیر در همان جلسه موافقت کرده است.

ساعتی پیش خبرگزاری عراق اعلام کرده بود: «علی علاوی» وزیر دارایی عراق استعفای خود را در جلسه هیئت وزیران ارائه داد.

پیش از این، نخست‌وزیر عراق ضمن اعلام آمادگی خود برای واگذاری قدرت به هر دولت منتخبی، نسبت به خطر نداشتن بودجه هشدار داده بود. مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در مراسم افتتاحیه جلسه هیئت دولت گفته بود: «ما در این دولت با هم و با چالش‌های بزرگ اقتصادی، امنیتی، سیاسی و بهداشتی شروع کردیم و چالش را پذیرفتیم و نزدیک به دو سال و نیم است که همچنان در تلاش هستیم تا همه موانع را پشت سر بگذاریم.»

او در ادامه به مشکلات بعد از انتخابات پارلمانی پرداخته و گفته بود: با یک مشکل سیاسی واقعی مواجه هستیم و حل آن نیازمند گفتگوست. سران سیاسی نیز برای مردم و کشور باید فداکاری کنند، زیرا چالش‌ها در عملکرد دولت و همه نهاد‌ها منعکس می‌شود. ما آماده تحویل قدرت به هر دولت منتخب هستیم. در هر لحظه‌ای که احزاب سیاسی توافق کنند، ما آماده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار