استفاده از شیوه تحریک الکتریکی و صوتی برای درمان درد‌های مزمن

محققان آمریکایی با استفاده از شیوه تحریک الکتریکی و صوتی به دنبال درمان درد‌های مزمن هستند.

یک تیم تحقیقاتی آمریکایی فناوری جدیدی را ارائه کرده است که با ترکیبی از تحریک الکتریکی و امواج صوتی به منظور تحریک سیستم حسی بدن انسان، درد‌های مزمن و انواع دیگر عدم تعادل حسی و عصبی را در آینده نزدیک درمان خواهد کرد.

تیم تحقیقاتی دانشگاه مینه‌سوتا در ایالات متحده همچنین اعلام کرد که محققان آزمایش این فناوری روی حیوانات را به پایان رسانده‌اند و قصد دارند به زودی آزمایش‌هایی را روی انسان‌ها آغاز کنند.

پروفسور کوری گلوکنر، محقق سرپرست این تیم، در گزارشی که در مجله "مهندسی عصبی" منتشر شده است، گفت که در آزمایشات با این تکنیک از تحریک الکتریکی همراه با امواج صوتی باند پهن برای تحریک لایه حسی برخی خوک‌ها استفاده شده است. این لایه مسئول انتقال علائم درد و حس در سراسر بدن است.

این استاد آمریکایی افزود: امید زیادی وجود دارد که محققان از طریق این روش درد مزمن را به روشی ایمن و آسان که بهتر از مصرف داروهاست، درمان کنند، به گونه‌ای که برخی از درمان‌های موجود برای برخی افراد مناسب نیست.

از سوی دیگر، پروفسور هوبرت لیم، یکی از محققان ارشد شرکت کننده در آزمایشات این فناوری جدید، با بیان اینکه این تحقیق نشان داد با استفاده از امواج صوتی و موسیقی، سلول‌های حسی قشر مغز بهتر تحریک می‌شوند، گفت: این تکنیک زمینه جدیدی را برای استفاده از مدل‌های متعدد تحریک عصبی برای بدن انسان که قبلاً در فیزیوتراپی برای تسکین درد‌های مزمن همراه با بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شد باز می‌کند و ما به دنبال توسعه این چارچوب برای دستیابی به نتایج بهتر هستیم.

منبع: دوت الخیج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار