مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: عامل اصلی آتش‌سوزی‌های روی داده در جنگل‌ها و طبیعت اردبیل زباله‌های رها شده است.

محمود قلیزاده گفت: طبیعت همچون یک مادر مهربان انسان‌ها را در آغوش کشیده اما در برابر آن هرگونه نامهربانی از سوی بشر به آن صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اینکه دست بشر بر هم زننده تعادل طبیعت بوده و آسیب‌های جدی را به آن وارد کرده است، می گوید: در استان اردبیل مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی در مقابل هرگونه دست‌اندازی بشر به طبیعت ایستادگی کرده به طوری که به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه آتش‌سوزی ۱۹ تیم یگان حفاظت منابع طبیعی در جنگل‌های این استان مستقر شده‌اند تا جلوی هرگونه خسارت احتمالی را بگیرند.

به گفته او، با این که سفر کردن به طبیعت یکی از فعالیت‌هایی است که برای سلامتی بسیار مفید است اما حفاظت از محیط زیست ملاحظاتی هم دارد که باید از سوی گردشگران رعایت شود.

قلیزاده گفت: حضور انسان‌ها در طبیعت می‌تواند آسیب‌هایی نیز داشته باشد که آلودگی‌ها و تخریب محیط زیست از پیامدهای حضور بشر در طبیعت است.

او با تاکید بر اینکه محیط زیست متعلق به همه انسان‌ها و آیندگان ما است، می گوید: زباله‌های رها شده در طبیعت سبب تخریب زیبایی بصری طبیعت و هم تجمع موجودات موذی و گسترش بیماری‌ها شده و به این ترتیب انواع آلودگی محیط زیست را افزایش می‌دهند.

قلیزاده با اشاره به اینکه مسافران و گردشگران باید سعی کنند هنگامی که قصد ترک کردن مکانی را دارید، پاکیزه‌تر از قبل باشد، گفت: ضروری است تا فرهنگ برخورد با طبیعت، جمع‌آوری زباله‌ها و نظافت محیط زیست را از کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه علت بخش زیادی از آتش‌سوزی‌ها در طبیعت رهاسازی انواع زباله است، از شهروندان و گردشگران خواست از رهاسازی زباله در طبیعت استان خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.