مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: کشاورزان این شهرستان می‌توانند برای حفاظت از مزارع خود در برابر آسیب گراز‌ها برای حصارکشی اقدام کنند.

حسن دشتی نژاد ، مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت : با توجه به وجود گرازها در منطقه و حمله آن ها به مزارع کشاورزی و آسیب دیدن محصولات ، کشاورزان این شهرستان می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی برای حصارکشی زمین های خود اقدام کنند.

کشاورزان آبادان و خرمشهری از حمله گراز ها به زمین های کشاورزی و آسیب دیدن محصولاتشان گلایه مند هستند.

به گفته او بنا بر تفاهم نامه امضا شده میان جهادکشاورزی آبادان و قرارگاه کربلا کشاورزان این شهرستان تنها ۴۰ درصد هزینه حصار کشی را می پردازند و بقیه ی آن بر عهده قرارگاه است.

این مسئول از کشاورزان خواست به این منظور به مراکز جهادکشاورزی اروندکنار ، منیوحی و ابوشانگ مراجعه کنند تا پس از تشکیل پرونده و تحویل آن به قرارگاه کربلا در اهواز روند حصارکشی مزارعشان آغاز شود.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰هکتار از مزارع آبادان به این شیوه حصار کشی شده اند گفت : قرارگاه کربلا به منظور کاهش هزینه برای کشاورزان این شهرستان اقدام به تهیه و استقرار چهار دستگاه بافنده فنس در شهر اهواز کرده است.

او همچنین به شهروندان توصیه کرد در صورت حصارکشی یک نهر تا نهر سنتی دیگر یا چند زمین کشاورزی با هم می توانند هزینه را میان کشاورزان منطقه خود تقسیم کنند.

آقای دشتی نژاد گفت : بر اساس پیگیری ها قرار است مجوز شکار گرازها برای دارندگان سلاح های دارای مجوز صادر شود و نیز در صورت دریافت مجوز از سوی نماینده ولی فقیه و وزارت کشور ، گرازها به کشورهای دارای اقلیت های مذهبی که منعی در خوردن گوشت آن ها ندارند صادر شود.

او با تاکید بر اینکه اتلاف گراز ها از حیطه جهاد کشاورزی خارج است و باید اداره محیط زیست شهرستان و استان به این منظور اقدام کنند از آمادگی این اداره برای همکاری با همه ی نهادهایی خبر داد که در این زمینه قصد فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.