مدیر کل راه آهن خراسان گفت: جابه‌جایی بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

مصطفی نصیری مدیر کل راه آهن خراسان گفت: بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار زائر و مسافر در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، از ۲۶ شهر و مرکز استان در مسیر‌های منتهی به مشهد جابه‌جا شده اند که این آمار در ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده است و رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

او افزود: تعداد مسافران ورودی و خروجی قطار‌ها و زائران امام رضا (ع) در چهار ماهه نخست امسال پنج میلیون و ۳۱۷ هزار و ۶۷۳ نفر و ضریب اشغال قطار‌های مسافری برابر با ۹۲ درصد بوده که رقمی بی سابقه بوده است.

مدیر کل راه آهن خراسان ادامه داد: این مسافران در مجموع با ۹ هزار و ۳۲ رام قطار به صورت ورودی و خروجی در مسیر مشهد جابه‌جا شده اند.

نصیری بیان کرد: در تیر امسال،  یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۹۷۱ مسافر و زائر با ۲ هزار و ۲۶۲ رام قطار در این مجموعه جا‌به‌جا شده اند که ضریب اشغال قطار‌های مسافری در تیر با احتساب ۱۰۰ درصد فروش بلیت ۹۷ درصد بوده است.

او تصریح کرد: تعداد مسافران قطار حومه‌ای مشهد- سرخس نیز در چهار ماهه نخست امسال ۸۹ هزار و ۲۶۷ نفر و در تیر ۲۵ هزار و ۱۶ نفر و ضریب اشغال قطار‌های حومه‌ای در تیر ماه ۹۳ درصد بوده است.

مدیر کل راه آهن خراسان تاکید کرد: در حال حاضر ۷۹ رام قطار مسافربری در هر شبانه روز در مسیر‌های ریلی منتهی به مشهد به صورت رفت و برگشت تردد می‌کنند، همچنین در حال حاضر نیمی از قطار‌های مسافربری شبکه ریلی کشور در مسیر‌های منتهی به مشهد در تردد هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.