مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل با وجود بدهی حدود ۵۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران تمامی ۱۳ کارگاه راه‌سازی خود را برای کمک به توسعه هر چه سریعتر استان فعال نگه داشته است.

عطاء اله اکبری  اظهار داشت: با وجود بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی هم اینک تمام کارگاه‌های راه‌سازی تحت پوشش این اداره کل با تمام ظرفیت در حال فعالیت است و امیدواریم در ۶ ماهه دوم سالجاری شاهد تامین منابع مالی مطمئن باشیم.

وی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان به تعهدات خود پایبند بوده بطوریکه جاده‌های این استان با احداث ۱۲۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محور‌های زابل- زاهدان، زاهدان- بیرجند، میرجاوه- زاهدان _ بم و زاهدان- خاش، اسکل آباد- گوهرکوه بزمان و زابل - زهک به کارگاه راه‌سازی تبدیل شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای بویژه بزرگراه که نوید بخش رونق اقتصادی و افزایش ایمنی سفر در استان خواهد بود سال گذشته ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده زیرپوشش این اداره کل بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفت که امسال در تلاش هستیم در صورت تامین منابع مالی بنا بر ضرورت نیاز استان طول آن را به ۹۰ کیلومتر افزایش دهیم.

وی از کسب رتبه برتر سیستان و بوچستان در ساخت بزرگراه در کشور خبر داد و افزود: با اقدامات مطلوب صورت گرفته، این اداره کل سال گذشته پیشتاز تامین اعتبار و ساخت بزرگراه و راه اصلی در کشور معرفی شد.

اکبری، راه را مهمترین اولویت در توسعه سیستان و بلوچستان ذکر کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه توسعه راه‌ها بویژه بزرگراه به منظور رونق تجارت و ترانزیت و کاهش تصادفات جاده‌ای در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای استان قرار دارد.

سیستان و بلوچستان استانی بزرگ و پهناور که شرایط ویژه‌ای از نظر نقش آفرینی در مبادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کالا و تعامل و ارتباط با حوزه‌های پیرامونی بویژه کشور‌های واقع در شمال و شرق خود را دارا است. همچنین از سوی دیگر این استان به لحاظ مجاورت با منطقۀ ژئواستراتژیک و ژئوپولیتیک خلیج فارس، آب‌های بین‌المللی، همسایگی با دو کشور افغانستان و پاکستان و همجواری با حوزه شبه قاره هند، از امکانات بالقوه اقتصادی بویژه امکانات ترانزیتی و تجارت فرامرزی ممتازی برخوردار است.

وجود مسیر‌های تاریخی باستانی مانند جاده ابریشم و صد‌ها کاروانسرا و اقامتگاه گواه بر این موضوع است که سیستان و بلوچستان به دلیل برخورداری ذاتی‌اش از جایگاه استراتژیک در عرصه بین‌المللی همواره به راه و زیرساخت‌های ارتباطی به عنوان ظرفیتی برای توسعه نیاز داشته و دارد؛ نیازی که بخش اعظم آن در بستر جاده و بزرگراه‌ها مسیر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.