استاندار آذربایجان شرقی گفت: جهاد دانشگاهی باید مرکز کشف و تکثیر نیروی انسانی متخصص برای سایر مراکز و ایجاد فرصت مطالعاتی برای رشد آن‌ها باشد.

آقای عابدین خرّم امروز در بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی به‌مناسبت چهل و دومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی این نهاد را یکی از افتخارات نظام در حوزه علم و پژوهش خواند و اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در تامین نیاز‌های سخت‌افزاری کشور به‌خصوص در حوزه دفاعی و فعالیت‌های علمی و پژوهشی بعد از جنگ تحمیلی، توانسته است جایگاه بسیار ممتازی را کسب کند که این امر محصول تفکر جهادی و دانشگاهی است.

وی در خصوص ویژگی جهادگران دانشگاهی افزود: انسان‌های جهادی، سخت کوش بوده و با علم به سختی راه در مسیر عبور از توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان گام برمی‌دارند و با ایفای کامل نقش خود خلاء‌های موجود در جامعه را پر می‌کنند که جهاد دانشگاهی با این ویژگی‌ها عجین شده است.

وی با اشاره به مسیر آموزش، پژوهش، مهارت‌آموزی، کارآفرینی و تولید اشتغال‌های های‌تک در جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی همچون سایر نهاد‌ها برای پیشبرد اهداف خود نیاز به تعامل بیشتری با سایر مراکز دارد و برای خلق فرصت‌های جدید باید با سایر بخش‌ها هم‌افزایی کند.

آقای خرّم با اشاره به فعالیت‌های متخصصان جهاد دانشگاهی استان در عرصه‌های مختلف، گفت: جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در عرصه ژنتیک و درمان ناباروری نسبت به سایر مراکز از پیشرفت بالایی برخوردار است و این پیشرفت‌ها باید ادامه داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم بهره‌گیری از تجربیات گذشته و استفاده از آن در تولید علم تاکید کرد و گفت: اسناد مختلفی طی دوران‌های مختلف در کشور نوشته شده، اما هیچ تحولی ایجاد نکرده‌اند چرا که چارچوب‌های قبلی در تدوین آن‌ها تکرار شده است، اما سند تحول دولت سیزدهم متفاوت از سایر سند‌ها بوده و اگر بتوان آن را با کمک جهاد دانشگاهی به برش استانی با ظرفیت‌های موجود در استان تبدیل کرد یک سند بسیار کاربردی در بهبود وضعیت حوزه‌های مختلف خواهد بود.

آقای خرّم به ظرفیت نظرسنجی و فعالیت مرکز افکار سنجی ایسپا در جهاد دانشگاهی هم اشاره و خاطرنشان کرد: سنجش افکار مردم می‌تواند شرایط استان را به ما نشان دهد و از طرفی استان ما با کمبود شدید آمار مواجه است.

آقای محسنی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این بازدید گفت: جهاد دانشگاهی استان در زمینه آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، پژوهش و فناوری انرژی‌های نو، درمان و پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی که تنها پژوهشکده علوم انسانی در منطقه است، فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر درمانی این سازمان، یادآور شد: در عرصه درمانی نیز جهاد دانشگاهی فعالیت‌های چشمگیری داشته و مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان یکی از بهترین مراکز این زمینه در منطقه شمال غرب کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.