با حضور استاندار هرمزگان از ۲۰۰ نفر از حافظان قرآنی در هرمزگان تجلیل شد.

مهندس دوستی در آیین تجلیل از حافظان قرآنی گفت: تلاش می‌شود در هرمزگان شاخص‌های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و تربیت حافظان قرآن محقق شود.

او گفت: در استان هرمزگان در حوزه حفظ قرآن و تربیت حافظان یک اتفاق مبارک و بی نظیر رخ داده و در روستای کشپیری از توابع بخش سندرک میناب یک موسسه قرآنی توانسته اقدام به جذب علاقمندان به حفظ از سراسر کشور کند و امروز بخشی از این حافظان از سایر استان‌ها هستند که در هرمزگان و در روستای مورد اشاره آموزش دیده‌اند.

دوستی گفت: این مسئله نشان می‌دهد اگر امکانات در دست مردم باشد بهتر از ساختار دولتی می‌توانند در مسائل فرهنگی اثر گذار باشند و کار را پیش ببرند.

او با اشاره به این نکته که توجه به قرآن وظیفه شرعی و عقلی است، گفت: اگر به مسئله قرآن و آموزش قرآنی پرداخته شود فرهنگ عمومی جامعه و میزان اخلاق در سطح جامعه بهبود می‌یابد چرا که قرآن منشا تمام خوبی‌ها و اخلاق نیکو است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرورت حمایت از موسسات قرآنی در بخش سخت افزار و نرم افزار گفت: در استان به دنبال تقویت دارالقرآن‌ها هستیم و تلاش داریم اعتبارات دولتی و قسمتی از کمک سایر بخش‌ها را به تکمیل زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری این حوزه تخصیص دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.