رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این سازمان گام نخست را برای توسعه تولید دانش بنیان و صادرات محور و اتصال بخش صنعت و معدن به دانش و فناوری در قالب انعقاد چهار تفاهمنامه با پارک علم و فناوری استان برداشت.

امیررضا رجبی گفت: این تفاهمنامه‌ها در چهار موضوع صنایع غذایی، انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و معدن با ۲۰ محور است.

وی اضافه کرد: امسال در راستای تحقق شعار "تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" حرکتی در راستای توسعه همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای دانش بنیان کردن واحد‌های صنعتی و اتصال آن‌ها به حلقه‌های فناور و انعقاد تفاهمنامه‌هایی با نهاد‌ها و ادارات مختلف در حوزه اقتصادی استان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: موضوعات تفاهم نامه‌های منعقده با پارک علم و فناوری خراسان رضوی ناظر بر استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور در افزایش سطح فناوری و توسعه زیرساخت‌ها و استفاده از روش‌های نوین در بخش‌های صنایع غذایی، انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و معدن است.

رجبی افزود: ۲۰ محوری که در انعقاد تفاهمنامه‌های مزبور در نظر گرفته شده، در راستای گفتمان سازی و دانشی کردن فرآیند‌های تولید است تا فرصتی هم برای اتصال صنعت به شرکت‌های دانش بنیان برای بهره گیری از ظرفیت‌های یکدیگر فراهم شود.

وی ادامه داد: افزایش سطح فناوری، همکاری مشترک برای ارایه خدمات فناورانه و دانش محور، توسعه کسب و کار، ارتقای بهره وری، احصای نیاز و اتصال واحد‌های فناور، ایجاد بخش‌های تحقیق و توسعه در واحد‌های صنعتی، استفاده از ظرفیت‌های سخت افزاری واحد‌های صنعتی و کمک به تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان، حضور فعال شرکت‌های دانش بنیان در رویداد‌های نمایشگاهی، مهارت افزایی شرکت‌های دانش بنیان بخشی دیگر از محور‌های چهار تفاهمنامه مزبور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: انتخاب چهار موضوع انرژی، معدن، صنایع غذایی و فناوری اطلاعات و ارتباطات ناظر بر مشکلات زیرساختی استان به ویژه انرژی (برق و آب) در توسعه صنعتی و معدنی و بهینه سازی مصرف انرژی، لزوم اتصال واحد‌های صنعتی به فناوری اطلاعات و ارتباطات، مزیت‌های استان در صنایع غذایی و لزوم توسعه آن به ویژه در به روزرسانی ماشین آلات، ظرفیت‌های قابل توجه معدن استان و لزوم تغییر روش سنتی به مدرن در استخراج و فرآوری مواد معدنی است.

رجبی افزود: انعقاد تفاهمنامه آغاز شروع کار است و اهداف این سازمان در خصوص تولید صادرات محور و ورود به حوزه بین الملل فقط با انتقال دانش و فناوری به این حوزه محقق می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به سهم قابل توجه صنایع بزرگ در تولید ناخالص داخلی، تا زمانی که صنایع بزرگ وارد حوزه دانش و فناوری نشوند حرکت به سمت اقتصاد، شتابان و دانش بنیان نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار