یک هیأت از وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان برای بررسی وضعیت پناهجویان افغان به ترکیه سفر می‌کند.

محمد ارسلا خروتی، معین وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان گفت که قرار است برای بررسی وضعیت پناهجویان افغان و مشکلات شان در جریان هفته روان هیأتی به ترکیه سفر کند

سفر این هیأت درحالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار انجمن حمایت از پناهندگان افغانستان در ترکیه، حکومت ترکیه طی بیش از هفت ماه گذشته حدود ۴۰ هزار پناهجوی افغانستانی را از آن کشور اخراج کرده است.

معین وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در یک نشست خبری گفت که در بحث‌‎ها و دیدارهایی که با مقامات ترکی در مورد وضعیت پناهجویان افغانستانی و برگشت آنان در کابل داشته‌اند، قناعت شان فراهم نشده است و در این زمینه به توافق نیز نرسیده اند.

خروتی گفت که خواست طالبان از ترکیه این است تا براساس حقوق بین‌المللی که برای پناهجویان داده شده و حقوق انسانی آنان، برای پناهجویان افغانستانی در ترکیه سهولت‌ها فراهم شود.

خروتی گفت: در رابطه به برگشت پناهجویان، مشکلات و چالش‌های آنان و کمک به آنان درباره تمام موارد بحث‌های تفصیلی خواهد شد و تمام مشکلات آنها مد نظر گرفته خواهد شد.

در این خبرنامه آمده است که آمار دقیقی از حضور پناهجویان افغانستانی در ترکیه وجود ندارد؛ اما بر اساس تخمین دولت ترکیه ۱۲۰ هزار پناهجو در آن کشور ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.