رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: بازرسان بهداشتی طی اقدامات ضربتی ۴.۵ تن مواد غذایی تاریخ گذشته را در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

قاسم امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در مردادماه امسال ۴.۵ تن انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیرمجاز و مصرف گذشته شامل انواع کنسرو‌های رب، خیار شور و زیتون، به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف و ضبط شده است.

وی گفت: این مواد به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن توقیف شده بودند و در صورت مصرف می‌توانست سلامتی شهروندان را با تهدید مواجه کند.

امینی گفت: بزودی این مقدار مواد غذایی غیر قابل مصرف با حضور نماینده مقام قضایی این شهرستان در محل امحاء و از چرخه انسانی خارج می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: در اجرای این طرح ادارات جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت،  اتاق اصناف، نظارت بر اماکن، تعزیرات حکومتی، ستاد اجرائیات شهرداری با این مرکز گشت‌های بازرسی مشترک داشتند و به طور متوسط ۲۲ نفر از بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۱۱ تیم ۲ نفره در نوبت صبح و در ساعات بعد از ظهر در قالب ۴ تیم دو نفره از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی بازدید کرده اند.

وی گفت: اگر مردم از مراکزی شکایت داشته باشند می‌توانند با سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ و تلفن مستقیم واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای مهاباد (۴۲۴۴۲۲۵۰) تماس بگیرند و شکایت‌های بهداشتی خود را اعلام تا مسئولان مربوطه بررسی و نظارت را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.