مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان از سال ۱۳۹۲ با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال آغاز شده و هم اکنون به لحاظ سازه‌ای به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

حسین اکبریان در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از فرآیند احداث تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان، گفت: احداث این تصفیه‌ خانه از سال ۱۳۹۲ با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال آغاز شده و هم اکنون به لحاظ سازه‌ای به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

او با یادآوری اینکه برای برخورداری مردم چادگان از خدمات شبکه فاضلاب نیاز است ۵۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه فاضلاب اجرا شود که تاکنون ۳۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه فاضلاب در این شهرستان اجرا شده است، افزود: برای تکمیل سازه، تهیه و نصب تجهیزات الکترومکانیکال و سایر ملزومات و اجرای مابقی شبکه فاضلاب و همچنین احداث دو باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اکبریان یادآور شد: این پروژه با سیستم لجن فعال و تصفیه تکمیلی uf (فیلتراسیون) که یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های تصفیه فاضلاب است، با ظرفیت تصفیه ۲ هزار و ۳۳۰ متر مکعب در شبانه روز با دو مدول عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به طرح جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهر رزوه بیان کرد: مطالعات طرح جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهر رزوه به طور کامل انجام شده و نیازمند ماده ۲۳، جهت ردیف‌دار نمودن اعتبار است.

او در ادامه به طرح‌های آب‌رسانی به روستا‌های مجتمع سینه‌کوه اشاره و اظهار کرد: طرح آب‌رسانی به ۵ روستای مجتمع سینه‌کوه با اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال همچنان ادامه دارد که با تکمیل این پروژه ۵ هزار نفر در این مجتمع از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند، این درحالی است که هم اکنون سه روستای علی‌عرب، ده کلبعلی و معروف از مجتمع سینه‌کوه، دارای آب شرب پایدار هستند.

اکبریان در خصوص آب‌رسانی به مجتمع چنارود جنوبی که شامل بخش خرسانک‌ها، هرمانک‌ها، دولت آباد‌ها و مناطق عشایر نشین است، اظهار داشت: برای تامین آب پایدار این مجتمع‌های روستایی و مناطق عشایر نشین حفر یک حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت و با همکاری امور عشایر عملیات فاز یک تأمین پایدار آب شرب ساکنان این مجتمع روستایی و مناطق عشایر نشین عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: مجتمع چنارود جنوبی دارای ۱۵ روستا با ۳۱۰ خانوار و با جمعیتی بالغ بر هزار و ۱۰۰ نفر است که حدود ۴۰۰ نفر از عشایر نیز در فصول گرم در این مناطق ساکن هستند.

او با بیان این که برای تأمین پایدار آب شرب مجتمع چنارود جنوبی به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، خاطر نشان کرد: نیاز است برای تکمیل این پروژه ۲۲ کیلومتر خط انتقال و ۴ کیلومتر شبکه توزیع آب اجرا شود، همچنین احداث دو باب مخزن ۱۰۰ متر مکعبی، یک باب مخزن ۵۰ متر مکعبی و احداث یک باب پمپاژ ثانویه نیز نیاز است.

اکبریان در پایان اصلاح و تعویض شبکه فرسوده آب شرب شهر‌ها و روستا‌های شهرستان چادگان را ضروری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر برای اصلاح و نوسازی ۴۰ کیلومتر از شبکه فرسوده آب این شهرستان به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.