معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری مسابقات ورزش دانش‌آموزی فرصتی برای شناسایی و استعدادیابی قهرمان ورزشی کشور است.

صادق ستاری‌فرد در آیین افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات ورزش قهرمانی دانش‌آموزان پسر کشور در شهرکرد گفت: برگزاری مسابقات ورزش دانش‌آموزی فرصتی برای شناسایی و استعدادیابی قهرمانان ورزشی کشور است و این رقابت‌ها یک کارگاه تربیتی برای دانش‌آموزان است.

او افزود: سیاست امروز وزارت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است و ساحت زیستی و بدنی به عنوان یکی از سیاست‌های ۶ گانه و پیشران نسبت به سایر ساحت‌های دیگر نیز مورد توجه وزارتخانه قرار گرفت.

ستاری‌فرد اضافه کرد: مسابقات ورزش دانش‌آموزی به عنوان یک کارگاه بزرگ تربیتی در راستای تحقق ساحت اجتماعی دانش‌آموزان و افزایش جامعه پذیری و ساحت‌های عبادی، اخلاقی و ورزشی است و امروز وزارت آموزش و پرورش مسابقات ورزشی را به عنوان پیشگام برنامه‌ها و نظام تعلیم و تربیت قرار داده است.


بیشتر بخوانید


معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مسابقات ورزشی به عنوان کارگاه بزرگ تربیتی مورد توجه خاص قرار گرفته و توجه به ورزش در راستای هویت بخشی و اعتلای هویت ملی و غرور ملی دانش‌آموزان است.

او ادامه داد: آموزش و پرورش گنجینه بزرگ نیروی انسانی را در اختیار دارد و مربیان ورزشی در عرصه ورزش کشور نقش‌آفرینی جدی دارند.

ستاری‌فرد با اشاره به توسعه ورزش و تقویت مسابقات و جشنواره‌ها در سطوح مختلف و رشته‌های مختلف برای استعدادیابی و شکوفایی استعداد‌ها و معرفی این استعداد‌ها به نظام ورزش کشور گفت: برگزاری این مسابقات در رشد ورزش ملی و قهرمانی کشور اثرگذار است.

او افزود: وزارت آموزش و پرورش به توسعه ورزش‌های قهرمانی نیست و توسعه ورزش تربیتی، همگانی در دل اجرای رویداد‌ها مختلف در سطح مدرسه، منطقه، استان ملی و بین‌المللی را در در دستور کار دارد و به رشد ورزش در ابعاد چهارگانه کمک می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار