معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت:تامین تجهیزات بهداشتی مدارس در استان اصفهان با توجه به تاکیدات بر حضوری شدن آموزش از ابتدای مهر، نیازمند کمک خیران است.

آذرکیوان امیرپور گفت: با توجه به تاکید بر تجهیز تمامی کلاس‌ها بر تهویه مناسب، نیاز است که خیران همانند حضور قوی در عرصه مدرسه سازی در این مسیر هم کمک حال آموزش و پرورش باشند.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه فن‌های معمولی با توجه به تولید سرو صدای زیاد و ممانعت از فضای تدریس و یادگیری برای کلاس‌های درس مناسب نیست مرکز تحقیقات وزارت آموزش و پرورش در حال تحقیق در این زمینه و خریداری فن‌های جدید و کم صداست.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان افزود: در این خصوص نیاز است که در تامین مالی برای خرید فن‌های تهویه، خیران و مردم نیکوکار استان اصفهان، دستگاه تعلیم و تربیت که نهادی است متعلق به تمام جامعه را بیش از پیش حمایت کنند.

او خاطرنشان کرد: البته تا زمانی که هوا خیلی سرد نشود با باز کردن در و پنجره کلاس‌ها، تهویه انجام می‌شود، ولی پس از سرد شدن هوا نیاز ضروری به تجهیز کلاس‌ها به دستگاه‌های تهویه است.

امیر پور تاکید کرد: کلاس‌های درس مهر امسال حضوری برگزار می‌شود و بر این اساس از اکنون آماده‌سازی مدارس به لحاظ مسائل بهداشتی در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفته و شیوه‌نامه‌های مربوطه آماده شده است.

او خاطرنشان کرد: واکسیناسیون یکی از مباحث بسیار مهم در بحث پیشگیری از کروناست و تاکید می‌شود که معلمان و کادر آموزشی دُز سه و چهار و دانش‌آموزان نیز دُز یادآور را براساس شرایط سنی انجام دهند.

او جامعه هدف فرهنگیان استان اصفهان برای واکسیناسیون کرونا را شامل معلمان و کادر اداری با جمعیت حدود ۶۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: حدود ۹۰ درصد این جمعیت تا دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان افزود: بر این اساس خانواده‌ها باید واکسیناسیون را جدی بگیرند، زیرا در شرایط عادی انگاری‌های موجود، تنها واکسیناسیون می‌تواند آسیب‌ها از ناحیه ویروس کرونا را به حداقل برساند.

او همچنین بر استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد و گفت: مدارس باید بحث ماسک را برای دانش آموزان پیش بینی کنند و درخصوص مواد شوینده نیز اعتباری پیش‌بینی شده که تا ابتدای مهر تامین و تخصیص خواهد یافت.

امیرپور با بیان اینکه آسیبی که بر مجموعه آموزش از کرونا به واسطه تعطیل کردن کلاس‌ها وارد شد بسیار زیاد بود، زیرا آموزش غیرحضوری با تمام تلاش انجام گرفته، خروجی قابل قبولی نداشت و بر این اساس باید تمام تلاش‌ها بر این باشد که آموزش حضوری با رعایت تمام مسائل بهداشتی در مدارس برقرار شود.

او تصریح کرد: اولویت آموزش و پرورش سلامت و سپس آموزش دانش آموزان است و برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری در فروردین ماه نشان داد که در مدارس دانش آموزان با هیچ آسیبی مواجه نشدند.

بیش از ۹۰۵ هزار دانش‌آموز در پنج هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل می‌کنند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.