رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: اکنون بیش از ۲۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۸ درصد افزایش یافت.

سید عماد شاهرخی در مراسم ترویجی و روز مزرعه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ۱۲۳ هزار تن گندم به غله تحویل شد، گفت: خرید گندم از کشاورزان تا پایان فصل برداشت افزایش خواهد یافت و تاکنون حدود ۵۰ هزار تن بیشتر از پیش‌بینی‌ها برداشت شده و اکنون میانگین تولید گندم در سال چهار تن در هکتار است.

وی ادامه داد: طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرایی شد و بخشی از هزینه‌های این طرح توسط این ستاد با همکاری جهاد کشاورزی تامین می‌شود و به صورت پنج ساله بوده و با توجه به اینکه ۲۵ درصد از اراضی استان آبی و ۷۵ درصد اراضی دیم می‌باشد، بنابراین حتما نیاز است سرمایه گذاری ویژه‌ای در اجرایی کردن این طرح صورت گیرد.

شاهرخی بیان کرد: این طرح با هدف صرفه جویی در مصرف آب، جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش هزینه در زمینه محصولات اجرایی می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش در طرح جدید جهش تولید در دیمزار‌ها قرار گیرد.

وی به تناوب کشت در لرستان اشاره کرد و می گوید: دانه‌های روغنی گلرنگ و کلزا بسیار مطلوب و به صرفه است و برای اولین بار در شهرستان ازنا حدود ۵۷۰ هکتار کشت دانه‌های روغنی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.