مسئول اتحادیه رادیو و تلوزیون عراق گفت: حاج قاسم سلیمانی مرد عمل بود.

سید مجیدالحسینی در همایش تقریب و مقاومت اسلامی درشهر گرگان گفت: پس از حمله نیرو‌های آمریکایی به عراق نیرو‌های عراقی به جای اینکه از حرم دفاع کنند که آسیب نبیند به حرم پناه بردند و حرم را سنگر خود کردند و این موجب به وجود آمدن انحراف بزرگی شد.

او افزود: در زمان حمله آمریکایی‌ها به حرم امام عسکری (ع) حاج قاسم سلیمانی بود که نیرو‌های مقاومت را از حصار آمریکایی‌ها نجات داد و زمانی که در سامرا داعش ما را مورد محاصره قرار داده بود این حاج قاسم بود که محاصره را شکست.

الحسینی می‌گوید: این سوال برای خیلی‌ها پیش می‌آید که چرا حاج قاسم باید مطرح شود؟ چون حاج قاسم یک مدرسه است و وقتی به منطقه می‌آمد افراد را شناسایی و به کار می‌گرفت، تعداد نیرو‌های قدس زیاد نیست، اما در همه جا حضور دارند چراکه حاج قاسم از نیرو‌های بومی همان منطقه افراد را شناسایی می‌کرد و به کار می‌گرفت.

او گفت: حاج قاسم نه آقازاده بود و نه فرزند عشیره، اگر ازعلمای اهل سنت عراق بپرسند چرا به حاج قاسم احترام می‌گذارند می‌گفتند، چون مرد عمل است و به حرفش عمل می‌کند.

الحسینی ادامه داد: از اهل سنت گلستان دعوت می‌کنم تا در اربعین به عراق بیایند و جریان به وجود آمده را ببینند.

او گفت: اگر شعار‌های انحرافی را در عراق می‌شنوید طبیعی است چراکه حزب بعث یک میلیون و ۲۰۰ هزار عضو داشت که بعد‌ها بسیاری از آن‌ها داعشی شدند و برخی لباس روحانیت به تن کردند.

ارادت علمای اهل سنت عراق به حاج قاسم سلیمانی /حاج قاسم مرد عمل بود


شیخ خالد عبدالوهاب ملا رییس اتحادیه علمای اهل سنت عراق در همایش تقریب و مقاومت اسلامی که در شهرستان کلاله برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید با هم منازعه نکنید چراکه سست می‌شوید و هیبت شما از بین می‌رود.

او افزود: پیامبر در حدیثی می‌فرماید هر کسی شب را به صبح برساند و نعمت امنیت داشته باشد گویی است که انگار دنیا را به او داده اند.

عبدالوهاب ملا گفت: افرادی که حقیقت ایران را میدانند می‌فهمند که چقدر رسانه‌های معاند درباره این کشور دروغ می‌گویند.

او افزود: اگر به آمار مساجد و حوزه‌های علمیه توجه کنیم میبینیم آنچه در رسانه‌ها در این باره گفته می‌شود دروغ است.

او گفت: زمانی که حزب بعث حاکم شد از بین بردن حوزه‌های علمیه را دست آورد خود می‌دانست.

عبدالوهاب ملا گفت: دشمن به دنبال اختلاف افکنی است و این اختلاف را گاهی بین شیعه و سنی، گاهی بین سنی و سنی و گاهی بین شیعه و شیعه ایجاد می‌کند و برای اختلاف افکنی در این زمینه کوتاهی نمی‌کند.

او گفت: شما در ایران این تفرقه‌ها را با معرفت و آزادی از بین میبرید و ما از این نعمت شما لذت می‌بریم.

عبدالوهاب ملا گفت: در دنیا هر انقلابی رخ داد حاکمان آن به دنبال حکومت و لذت‌های دنیوی بودند، اما امام خمینی ره زمانی که انقلاب را به پیروزی رساند معیار‌ها را عوض کرد.

او گفت: من با صراحت می‌گویم امام خمینی ره مرد آخرت بود و نه مرد دنیا.

عبدالوهاب ملا گفت: وقتی هر انقلابی به پیروزی می‌رسد به دنبال گرفتن رضایت آمریکا و اسرائیل است، اما امام راحل پس از پیروزی انقلاب اقدام به بستن سفارت آمریکا می‌کند و از جریان مقاومت اسلامی در جهان حمایت کرد.

همایش بین المللی تقریب و مقاومت اسلامی به مدت ۲ روز (شنبه ۲۲ و یکشنبه ۲۳ مرداد) در گلستان برگزار شد.

 

۲۳مرداد سالروز جهانی مقاومت اسلامی به پاس ۳۳ روز مقاومت و پایداری حزب الله در نبرد با رژیم صهیونیستی و شکست آن رژیم منحوس و با هدف بزرگداشت و تبیین و گسترش فرهنگ مقاومت در جهان اسلام، به این نام نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.