سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: ادارات عضو ستاد ساماندهی امور جوانان هیئتی اندیشه ورز از جوانان شهرستان تشکیل دهند.

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان نهبندان ظهر امروز در حالی در سالن اجتماعات فرمانداری نهنبدان برگزار شد که بحث در مورد فضای مجازی و رشد شبکه‌های اجتماعی در این شهرستان پررنگ‌تر از برنامه ریزی و ساماندهی امور جوانان بود و این موضوع مورد انتقاد سرپرست فرمانداری و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی او قرار گرفت.

ایروانی سرپرست فرمانداری نهبندان در این جلسه خطاب به مدیران عضو این ستاد گفت: شاید تاکنون برنامه منسجمی برای این ستاد نداشتیم، اما قرار است در این ستاد برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم جوانان را در نظام حکمرانی پای کار آوریم.

او افزود: شاید داشتن مشاور امور جوانان در برخی ادارات تعریف نشده باشد، اما ذیل این ستاد می‌توان هیئت اندیشه ورزی از جوانان شهرستان تشکیل داد تا هر یک از آن‌ها بتوانند در جلسات حضور یافته و برای نظام حکمرانی نظر و پیشنهاد و راهکار ارائه کنند.

ایروانی به موضوع فضای مجازی و رشد شبکه‌های اجتماعی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: اعضای این ستاد تقریبا به جای ارائه راهکار برای ساماندهی امور جوانان بیشتر به بحث فضای مجازی پرداخته و سعی بر نهی از منکر در استفاده از این فضا را دارند و از این رو اگر خبر کذبی در فضای مجازی درج می‌شود، ما مجاز به پاسخگویی در هر بستری نیستیم و باید پاسخگویی به این گونه اخبار کذب از طریق مجرای قانونی و یا سیستم روابط عمومی آن دستگاه صورت پذیرد.

هاشمی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان در این جلسه به وقوع حادثه در محور نهبندان به زاهدان اشاره کرد و گفت: روز گذشته در این محور حادثه‌ای رخ داد که رسانه‌های مجازی که هیچ گونه مجوزی هم ندارند در این خصوص اخباری کذب را منتشر کرده و در فضای مجازی دست به دست شده است. از سوی دیگر این خبر در آن سوی مرز‌ها ساخته و پرداخته شده و به گونه‌ای بازنشر شد که نیروی انتظامی مقصر حادثه معرفی شده است و این خبر کاملا کذب است.

او گفت: هیچ گونه نظارت و یا ابزار نظارتی برای سازماندهی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی وجود ندارد و در این مورد یک خلأ احساس می‌شود.

هاشمی خواستار رسیدگی به این امر شده و گفت: همیشه هجمه‌هایی از سوی دشمن از طریق رسانه‌ها به داخل وارد می‌شود و باید این امور را بررسی و ساماندهی کرد.

بختیاری شهردار نهبندان نیز در این جلسه گفت: برخی از صاحبان کانال ها در شبکه‌های اجتماعی به صورت مغرضانه مطالبی را در فضای مجازی بر علیه دستگاه‌های اجرایی نشر می‌دهند که پس از بررسی در می‌یابیم که هدف خاصی داشته اند که اگر با این موارد برخورد نشود روز به روز بیشتر خواهند شد.

او گفت: نیروی متخصص در روابط عمومی‌های دستگاه‌های شهرستان وجود ندارد و اگر روابط عمومی‌ها قوی باشند قطعا وضع بهتری برای کنترل اخبار خواهیم داشت.

ارشادی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نهبندان نیز گفت: مدیران اتاق فکر‌هایی تشکیل دهند و مسائل مربوط به ساماندهی امور جوانان شهرستان را در جلسات بعدی بیان کرده و برای هر یک راهکار و پیشنهاد ارائه کنند.

حق پناه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نهبندان در خصوص نقش فضای مجازی در زندگی با بیان این نکته که اینترنت و فضای مجازی به دلیل فرا مرزی بودن ویژگی‌هایی دارد که تابع هیچگونه قانون و هنجار اخلاقی نیست گفت: ماهیت تهدیدات در فضای مجازی ناشناخته است و فضای مجازی به دلیل دسترسی آسان در جامعه، ابزار و فرصتی شده برای افراد سودجو که می‌تواند به راحتی افکار عمومی را تحریک و مدیریت کند.

او گفت: اداره ورزش و جوانان آمادگی دارد برای دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی با استفاده از ظرفیت استاتید استانی دارای پروانه فعالیت از سازمان روانشناسی استان کارگاه‌های آموزشی برگزار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار