محسنی اژه‌ای گفت: بر مبنای آموزه‌های اسلامی ناظر بر پرده‌پوشی و سِتر و پنهان کردن عیوب، اقدام به شناسایی و کشف تخلف و جرم

رئیس قوه قضاییه در این دیدار با اشاره به نقش دستگاه قضایی در صیانت از سلامت جامعه و مجموع دستگاه‌های حکومتی، تصریح کرد: نقش قوه قضاییه در سلامت جامعه و مجموع دستگاه‌های حکومتی، نقش بی‌بدیلی است؛ بر همین مبنا نقش و اثر مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه نیز در تعالی و رشد این قوه و صیانت از مجموعه یک نقش بی‌همتا است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به خطیر و مهم بودن مسئولیت مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، گفت: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه باید توأمان از شأن و جایگاه دستگاه قضایی و همچنین فرد به فرد کارکنان این دستگاه اعم از قاضی و کارمند صیانت کند و نه تنها به شناسایی و انسداد بستر‌های فساد و آسیب در مجموعه مبادرت ورزد که حتی نسبت به کوچکترین خدشه‌ای که به جایگاه قوه قضاییه و قاضی و کارمند آن وارد می‌شود نیز حساس باشد و برای رفع آن‌ها چاره‌جویی کند.

وی تصریح کرد: مرتبه بالاتر و بااهمیت‌تر از دو مقوله فوق‌الذکر، موضوع تعالی دستگاه قضایی و کارکنان این دستگاه است؛ بدین معنا که حتی با وجود شناسایی و رفع آسیب‌ها نیز کار مجموعه حفاظت و اطلاعات پایان نمی‌یابد، بلکه باید برای تعالی و رشد هر چه بیشتر مجموعه قضایی در ابعاد مختلف، برنامه‌ریزی راهبردی و مدون ارائه کرد و بر مبنای این برنامه، عمل کرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین اظهار کرد: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه باید در راستای ایفای مسئولیت‌های خطیر خود از جمله شناسایی و رفع آسیب‌ها و همچنین برنامه‌ریزی برای تعالی و رشد مجموعه دستگاه قضایی از ظرفیت‌های سایر بخش‌های قوه قضاییه و مسئولان ستادی این دستگاه بهره بگیرد.

رئیس عدلیه در ادامه با قرائت فراز ۳۴ صحیفه سجادیه و اهمیت پرده‌پوشی و ستر و پنهان کردن عیوب، گفت: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه می‌خواهیم با حفظ اصول اسلامی و انسانی، امور را به پیش ببریم و ضمن توجه و اهتمام به حفظ حریم خصوصی افراد، پوشاندن عیوب مؤمنین، جلوگیری از افشای اسرار، صیانت از نیروی انسانی و پذیرش عذر فرد خطاکار و فرصت دادن به او برای جبران، در عین حال با متخلفین و مفسدین برخورد مدبرانه، قاطعانه و عبرت‌آموز انجام دهیم.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر، در مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه می‌خواهیم بر مبنای آموزه‌های اسلامی ناظر بر پرده‌پوشی و سِتر و پنهان کردن عیوب، اقدام به شناسایی و کشف تخلف و جرم کنیم؛ تجمیع این امور، کار خطیر و حساسی است.

رئیس عدلیه با تاکید بر اینکه کار مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به جهاتی از کار سایر ضابطین و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، خطیرتر و با اهمیت‌تر است، خطاب به مدیران این مرکز گفت: باید برای پیشبرد هر چه مطلوب‌تر امور و مسئولیت‌ها در مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه از خداوند استمداد بطلبید و بر عقل خود رجوع کنید و شاخصه و اصول و ضابطه داشته باشید و در کار‌های سخت و صعب، مشورت بگیرید.

برچسب ها: قوه قضاییه ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
اروپایی بازی و های کلاس بازی در نیار
Iran (Islamic Republic of)
hoo
۰۷:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
حریم خصوص حفظ؟ جناب شمالطف کن تمام دزدان وکسانیکه به حریم شخصی مردم واردمیشن واموالشون مردم روغارت می‌کنند اعدام کنیدتا مملکت رو به فرهنگ خوب بره
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۰۲:۳۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
آبروی مردم برای هیچ کس مهم نیست
بارها مراجعه کردیم اما کسی به ما کمک نکرد
ظالمانه کلی پرونده های قضایی وکیفری وهزینه های اضافی به ماتحمیل شد ،چون طرف مقابل وکیل دادگستری و شهروند درجه یک وقانون دور زن وما شهرونددرجه دو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
من تا حالا چند بار کارم به دادگستری کشیده همه اون چند بار هم دادگستری حقمو خورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
با این مدیریتت ملت تا حالا همدیگه رو نخوردن خیلیه
Iran (Islamic Republic of)
عهباس گودرزی
۰۰:۰۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
سلام نباید نام و عکس کسانی که اختلاسگر ، رانتخوار ، احتکار گر قاچاقچی سکه و ارز ، و... هستند پخش یا نام آنها افشا شود به حریم خصوصی آنها نباید وارد شوید . ولی اگر کسی افتابه مسجد یا گوشی کسی را زد باید عکس تمام رخ آن در روزنامه ها پخش و از کل کشور خواسته شود که اگر آفتابه گم کرده اند شکایت خود را اعلام کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
پلیس گزارشی که حاوی تهمت وافترا ست به دادگاه ارایه کرده دادگاه هم بدون تحقیق ازمن رای صادر کرده وحقی را پایمال کرده ونابودم کردند نه حفاطت قوه قضایبه ونه نیروی انتظامی هیچ کدام با خاطیان برخورد نکردند و همچنان سرو مرو گنده به تخلفاتشان وحقوق گرفتن درازای ضایع کردن حق مردم ادامه میدهندمیگویند روزی که پلیس امده برای تحقیق کسی دشمن شما بوده مطالب خلاف واقع گفته یعنی همه دشمنان من دست به سینه نشسته بودند در کوچه تا پلیس در روزی مشخص بیاید ازانها تحقیق کند ویک دوست ان دوروبر نبوده ومرحبا به ان قاضی ودادگاهی که باستناد به حرفهای دشمنان مردم رای صادر می کند ونه واقعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
دیروز به دادگاه رفتیم تا ببینیم چرا جواب یک نامه که قرار بود 4 روزه به ما جواب بدن ، سه هفته طول کشیده!!؟؟ ؟ مسؤل مربوطه هی درنامه ها گشت وبعد خودش با تعجب گفت،جواب نامه شماصلا داده نشده!!!!!! ؟؟؟؟ وروز ازنو وروزی ازنو!!! این تازه یک کار معمولی بود آن هم دریک شهر کوچک؟؟؟؟!!!
آخرین اخبار