سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم از واریز آورده اولیه ۲۷ هزار متقاضی قمی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

روح الله حسینی با بیان اینکه در فاز ششم طرح نهضت ملی مسکن ۹۲۱۹۳ هزار متقاضی در استان قم موفق به نام نویسی شده اند ،گفت: تا کنون ۸۶ درصد آن‌ها پالایش شده اند.


او از ارسال پیامک واریز آورده اولیه به ۳۰۷۸۰ متقاضی تا امروز خبر داد و گفت: طبق آخرین گزارش ها حدود ۲۷ هزار نفر موفق به واریز آورده اولیه شده اند.

به گفته سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در صورت واریز نشدن در مهلت اعلامی (۱۵ روز)ثبت نام متقاضی به حالت و وضعیت رد درخواست تغییر خواهد کرد.

 حسینی آورده اولیه تمامی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن را ۴۰ میلیون تومان دانست و افزود: آورده اولیه متقاضیان در اراضی ۵۶۰ هکتاری در دو مرحله ۲۰ میلیون تومانی اخذ خواهد شد و متقاضی می‌بایست پس از دریافت پیامک شماره حساب، سریعا آورده اولیه را واریز کنند.

او گفت: زمان واریز آورده ۲۰ میلیون تومانی مرحله دوم مشخص نیست و متعاقباَ اطلاع رسانی می‌شود.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم با اشاره به ساخت ۳۵ هزار واحد مسکونی در اراضی ۵۶۰ هکتاری تصریح کرد: برخلاف سایر کلانشهر‌ها که ساخت و ساز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی در شهر‌های جدید انجام می‌شود، در شهر قم در داخل محدوده شهر، صورت می‌گیرد که هم اکنون برای حدود ۴۰ هزار متقاضی با کمبود زمین مواجه هستیم و با بازپس گیری اراضی مهلت سپری شده، برای تمامی متقاضیان حائز شرایط مسکن احداث می‌شود.

او با بیان اینکه مبنای آورده متقاضی، قیمت تمام شده هر مترمربع ساخت است که تسهیلات وام از این هزینه‌ها کم می‌شود ابراز امیدواری کرد؛ تا پایان شهریورماه کار پالایش و تعیین تکلیف اولیه متقاضیان به اتمام برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار