نخستین نشست دومین کنگره ملی سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان امروز در مصلای رشت برگزار شد.

مراسم آغاز دومین کنگره ملی سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان امروز (یکشنبه ۲۳ مرداد ماه) با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان، ائمه جمعه استان، استاندار، فرمانداران و فرماندهان سپاه در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی در سایه رهبری مدبرانه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به ادامه راه پیامبرگونه خود می‌پردازد.

به گفته او، از آغازین روز‌های ابتدایی انقلاب اسلامی، رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را مدیریت کرد و به دست نسل‌های بعد سپرد، بخش اعظم مدیریت نظام اسلامی امروز به دست کسانی است که دیگر نسل اول انقلاب نیستند.

امام جمعه رشت افزود: انقلاب اسلامی با مدیریت الهی امام خمینی (ره)، حرکت نوپای انقلاب را به دل ملت‌ها برد و دشمن شناخت بیشتری نسبت به آن پیدا کرد؛ لذا به تجهیز قوا در تمام دنیا پرداخت.

نخستین نشست برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در دوران فعلی، امپراطوری رسانه‌ای در دنیا از بمب‌افکن قوی‌تر عمل می‌کند، تصریح کرد: امروز با وجود آن‌که دشمن به جنگ‌افزار‌های پیشرفته مجهز است؛ اما اراده‌ها بر خصم فائق می‌آید.

گرامیداشت یاد شهدا، تقویت جبهه مقاومت فرهنگی را به دنبال دارد

استاندار گیلان نیز گرامیداشت یاد شهدا را گامی موثر در جهت تقویت جبهه مقاومت فرهنگی عنوان و بر لزوم پرهیز از هرگونه صف بندی در مسیر برگزاری کنگره شهدا تأکید کرد.

اسدالله عباسی گفت: باید از ظرفیت همه صاحبنظران و فعالان حوزه ایثار و شهادت و خانواده شهدا برای هرچه بهتر برگزار شدن کنگره شهدا بهره گرفت.

او به منویات رهبر معظم انقلاب و توجه ایشان به حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب از دهه هفتاد تاکنون بر مسئله فرهنگ تحت عنوان‌های مختلف تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، لزوم اجرای مهندسی فرهنگی و جهاد فرهنگی تأکید داشته اند.

استاندار گیلان سرداران سرافراز سلیمانی و همدانی و یارانشان را نماد آزادگی، حق طلبی و دفاع برای شکستن حصار ظلم در جهان دانست و گفت: مدافعان حرم، ادامه دهنده راه شهدای پرافتخار ایران اسلامی هستند.

به گفته آقای عباسی، برگزاری کنگره شهدا در جهت صیانت از آرمان‌های شهدا، اقدامی موثر است، اما باید همه ابعاد آن مورد توجه باشد و از ظرفیت همه صاحبنظران و فعالان حوزه ایثار و شهادت و خانواده شهدا برای هرچه بهتر برگزار شدن کنگره شهدا بهره گرفت.

نخستین نشست برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان

او دعوت از سخنرانان ملی برای اجلاسیه‌های مختلف و نیز کنگره ۸ هزار شهید گیلان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: برای حضور در کنگره و یا کمک به انجام هرچه بهتر آن باید از صف بندی پرهیز شود، زیرا میزبان این کنگره شهدا هستند و دوستی با شهدا مرزبندی ندارد.

دومین کنگره ملی سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان قرار است اردیبهشت ۱۴۰۳ در رشت برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.