مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: ۳۰۳ گواهی استاندارد آسانسور در همدان صادر شده است.

جعفر امیری‌پریان گفت: در صورت رعایت استاندارد کالاها، رضایت مردم نسبت به تولیدات داخلی جلب می‌شود، استاندارد سازی کالا و خدمات در راستای حمایت از تولیدات داخلی و رونق اقتصادی نقش بی بدیل دارد.

او گفت: حیطه انجام وظایف اداره کل استاندارد از نظارت بر کیفیت مواد غذایی، آسانسور و ساختمان فراتر است، نظارت بر کم فروشی ها، نظارت بر آموزش و پرورش، نظارت بر عملکرد سایر دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد و با متخلفان برخورد قضایی و قانونی صورت می‌گیرد.

امیری‌پریان تعداد کل تجهیزات در شهربازی‌های استان همدان را ۷۹۴ مورد و تعداد تجهیزات بازرسی شده را ۶۲۵ مورد عنوان کرد و گفت: تعداد تجهیزات استاندارد سازی شده ۳۶۷ مورد و تعداد شهربازی‌های فعال در استان ۴۲ مورد است.

او گفت: برای استانداردسازی تجهیزات شهر بازی‌های استان بازرسی میدانی انجام شده و در این راستا اقدامات قانونی لازم نیز صورت گرفته است.

امیری‌پریان از کنترل دوره‌ای ترازو‌ها و باسکول‌های استان همدان خبر داد و گفت: ۳۰۳ مورد گواهی استاندارد آسانسور توسط این اداره‌کل در سال‌جاری صادر شده است.

او گفت: تاکنون هشت نشان حلال از سوی این اداره کل در استان همدان صادر شده است که صاحبان صنایع مربوطه می‌توانند کالا‌های خود را با این نشان در سطح بازار دنیا عرضه کنند.

مدیرکل استاندارد  همدان، نشان استاندارد را ضامن ایمنی و سلامت افراد جامعه دانست و گفت: سامانه ۱۵۱۷ این اداره کل به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌ها و شکایات مردمی در زمینه کالا‌های غیر استاندارد است و شکایت‌های مردمی در این سامانه ثبت شده و در اسرع وقت برای رسیدگی در اختیار کارشناسان مربوطه قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.