مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم با حضور ۳۲۰ قاری در آمل خبر داد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۳۲۰ قاری مازندرانی درچهل و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم که به میزبانی شهرستان آمل برگزار می‌شود، با هم رقابت می‌کنند.

او افزود: این دوره مسابقات از امروز یکشنبه ۲۳ مردادماه در مرحله استانی و در هر رشته‌ای از قرآن کریم و در بخش خواهران واقع در مجتمع فرهنگی قرآنی بصیرت امام‌زاده ابراهیم (ع) در سن بزرگسالان آغاز شد و تا فردا بخش برادران ادامه دارد.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: این مسابقات که در گذشته به شکل شهرستانی بوده چندین سال به حالت منطقه‌ای نام گرفته و تاکنون در پنج منطقه مسابقات استانی قرآن کریم برگزار شد.

او با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان مسابقات منطقه‌ای پس از مسابقات شهرستانی در این مسابقات راه یافتند که در پنج منطقه ساری، بابل، آمل و دو منطقه غرب استان بود و در دوره قبل ۵۵ قاری برتر قرآنی به رقابت کشوری راه یافتند، افزود: در این دوره با ثبت‌نام دو هزار شرکت‌کننده بیش از حدوداً ۳۲۰ نفر اعم از ۱۷۰ نفر برادران و ۱۵۰ نفر خواهر به تفکیک به مرحله استانی رقابت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران برگزاری این دوره از مسابقات را بیشتر با حضور داوران کشوری و داوران بین‌المللی عنوان کرد و گفت: این داوران از سوی دوره مسابقاتی که در تهران به اجرا در می‌آید، اعزام شدند که مطمئناً این دوره به سبک داوری ملی با توجه بیشتر انجام می‌شود.

حیدری جناسمی با اشاره به اینکه پس از این دوره مسابقات منتخبین برتر به مرحله کشوری راه می‌یابند، افزود: با توجه به سطح مسابقات در هر استان، هر ساله سهمیه‌ای را در نظر گرفته می‌شود و بعضی از استان‌ها نفرات اول و دوم هر رشته به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

او جایگاه مازندران در بخش‌های مختلف قرآن را در سطح بین‌المللی در رشته قرائت مطرح کرد و گفت: این استان چندین سال است که نفر اول و دوم را در رشته قرائت به خود اختصاص داده همچنین در سطح حفظ کل نفر اول و دوم، در رشته ترتیل نفر اول را داشته که این برتری‌ها از خواهران و برادران بوده است.

حیدری با تاکید بر اینکه با توجه به سهمیه مازندران این استان سالانه حدود ۱۵ نفر راهیابی به مسابقات کشوری را دارد، افزود: این دوره از مسابقات نیز که همزمان در ۱۹ استان در کشور در حال برگزاری است، راهیابی مناسبی از سوی قاریان مازندرانی به مسابقات کشوری را خواهیم داشت تا به مسابقات بین‌المللی راه یابند که البته در پایان این مسابقات منتخبین با معرفی قاریان با حضور در محضر مقام معظم رهبری اختتامیه مسابقات اعلام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.