صادق رئیسی کیا کارشناس حقوقی کشورمان بیانیه‌ای درباره انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال منتشر کرد.

مجمع انتخابات ریاست  فدراسیون فوتبال در حالی روز ۸ شهریور ماه برگزار می‌شود که مهدی تاج، عزیز الله محمدی و میرشاد ماجدی ۳ نامزد کشورمان برای  نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال باید  با یکدیگر رقابت کنند.

بر همین اساس صادق رئیسی کیا کارشناس حقوقی کشورمان بیانیه‌ای صادر کردند که از نظر خواهیم گذراند.  

"بنا به دلایل و ملاحظاتی که در جای خود مهم هستند، اما اکنون در این مبحث نمی‌خواهم به آن بپردازم مجمع عمومی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران برای انتخاب بسیار مهمی که در شهریورماه ۱۴۰۱ پیش‌رو دارد در همه ابعاد در معرض یک آزمون بسیار مهم قرار گرفته است.

به ویژه حضور آقای مهدی تاج در این دوره از انتخابات با در نظر داشتن  رای قبلی مجمع عمومی به وی،  عملکرد آقای مهدی تاج در ابعاد مختلف بویژه در پرونده ویلموتس و نهایتاً کناره‌گیری‌اش به عذر بیماری و اکنون حضور دوباره‌اش با وجود انبوهی از مخالفت‌ها در سطح مردم، دولتمردان، اهالی فوتبال، کارشناسان ورزش و رسانه‌ها و از جمله با در نظرگرفتن دیدگاه مهدی تاج که پرداخت خسارات ناشی از پرونده ویلموتس از محل منابع فدراسیون فوتبال و شاید دولت را در سر دارد و...

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال را بسیار زودتر از زمانی که تصور می‌کردیم عملا و قاطعانه در جایگاه نخست تصمیم‌گیری برای سرنوشت فوتبال ایران قرار داد.

اکنون مجمع عمومی فدراسیون و اهالی فوتبال ایران با وضعی، مواجه هستند که نمی‌توانند مدعی شوند دولت و نهاد‌های نظارتی در تعیین رئیس فدراسیون فوتبال ایران دخالت و تاثیر داشته است.

هر آنچه از کوزه انتخابات شهریورماه ۱۴۰۱ در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال ایران برون تراود همان است که مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در قبال آن به تمام معنا ذی مدخل و مسئول است.

افزایش سطح آگاهی و مطالبات عمومی و فرآیند رو به بهبود در مجمع عمومی اخیر فدراسیون و همچنین تحولات و بازخورد‌هایی که بویژه پرونده ویلموتس و حضور دوباره آقای مهدی تاج در صحنه انتخابات، رقم زده است تغییر در شیوه تفکر مجمع عمومی فدراسیون فوتبال را به حیاتی‌ترین نیاز کنونی برای فوتبال ایران تبدیل کرده است.

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای انتخابات شهریورماه ۱۴۰۱ تنها دو گزینه دارد.

۱- گزینه انتخاب در تراز گذشته

۲- گزینه انتخاب در تراز آینده

تغییر شیوه تفکر در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال هنگامی محقق خواهد شد که اولا اعضای محترم مجمع عمومی فدراسیون فوتبال با نیم نگاهی به شرایط و برهه‌ای که در آن واقع شده‌اند مسئولیت تصمیمات و رای خود را به تمام معنا بپذیرند و ثانیاً باور داشته باشند که تلاش آن‌ها برای تغییر شیوه تفکرشان برای آینده فوتبال ایران بسیار ارزشمند و حیاتی است.

آگاهی و تامل اعضای محترم مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به جوانب مختلف و متعدد راجع به موقعیت بی‌نظیر و البته خطیری که در آن واقع شده‌اند و تعهد به انتخاب در تراز آینده، تاریخ امیدبخش و روشنی را برای فوتبال ایران رقم خواهد زد و متقابلاً کم‌توجهی به جوانب مهم و موقعیت خطیری که انتخابات شهریورماه ۱۴۰۱ با خود دارد افول و سردرگمی فوتبال ایران را شتاب و فزونی خواهد داد.

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال باید شیوه تفکر قبلی و شیوه انتخاب‌های پیشین خود را به چالش بکشد.

برای نائل شدن به انتخابی که در تراز آینده فوتبال ایران باشد باید شیوه تفکر و انتخاب گذشته در فوتبال را تغییر داد.

بدان امید که اعضای گرانقدر مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به انتخابی در تراز آینده فوتبال ایران نائل شوند. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار