رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیر از روکش آسفالت ۱۸ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

مهدی نجفقلی زاده گفت: با استفاده از هزار و ۲۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محور‌های مواصلاتی شهرستان نیر در ۴ ماهه گذشته لکه گیری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیر در بازدید از محور نیر- سراب از ۵۰۰ کیلومتر عملیات اصلاح رانش در مسیر دگمه داغیل به قوناق قیران خبر داد و گفت: راهداران ۳ کیلومتر از راه روستایی بالا کندی را بهسازی، ۱۱ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری در محور توتونسیر به قوناق قیران بطول ۳ کیلومتر انجام و ۴۰۰ متر از راه روستای آقچای وسطی را نیزشن ریزی کرده اند.

نجفقلی زاده با بیان اینکه در مدت یاد شده راهداران در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها ۳۸۰ کیلومتر عملیات شانه زنی و تسطیح انجام داده اند گفت: ۴ کیلومتر از افتادگی شانه در راه اصلی سراب و راه‌های روستایی این شهرستان اصلاح شده است.

او با اشاره به اینکه صیانت و حفاظت از حریم راه بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری است گفت: با حضورگشت راهداری در محور‌ها تاکنون از ۳۶ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری بعمل آمده، ۲۵۰ مورد مجوز ساخت وساز صدور و ۴ مورد از تابلو‌های تبلیغاتی غیرمجاز نیز جمع آوری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیر انجام ۶۰۰ مترمکعب پاکسازی حاشیه جاده از نخاله ساختمانی، نصب ۷ کیلومتر سرعت گیر پلاستیکی، رنگ آمیزی سرعت گیر‌های آسفالته، برچیدن ۴۰ عدد از تابلو‌های فرسوده و معیوب، شستشوی ۳۰۰ عدد از علائم، رنگ آمیزی ۲ هزار و ۵۰۰ عدد از پایه تابلو، تعمیر و مرمت ۷۰ شاخه گاردریل و انجام ۶ هزار متر مربع عملیات شن ریزی در راه‌های شنی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در مدت یاد شده برشمرد.

نجفقلی زاده در مدت یاد شده از انجام ۷۰ کیلومتر خط کشی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان خبرداد و گفت: در ۴ ماهه گذشته راهداران ۸ هزار متر مربع آسفالت ریگلاژی انجام داده و در کنار ۸۰ عدد از تیر‌های روشنایی ۲ هزار متر مکعب دپوی خاکی ایجاد کرده اند.

او در جهت آگاهی رانندگان در جاده تهیه و نصب حدود ۳۰۰ عدد تابلو‌های انتظامی، اخطاری و اطلاعاتی را یادآور شد و گفت: با هدف آشکارسازی نقاط پرحادثه ۱۶ عدد استوانه ایمنی در جاده‌های شهرستان نیر نصب شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیر گفت: اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیر مسئولیت نگهداری ۴۱۶ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه را بر عهده دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.