۲ هزار واحد صنفی باید در شهرک صنوف آلاینده بیرجند مستقر شوند، اما به دلیل نبود زیر ساخت‌های کافی، تاکنون تنها ۲۰ صنف در این شهرک مستقر شده اند.

بخشی معاون امور عمرانی فرمانداری بیرجند گفت: در پی سفر اخیر رئیس جمهور به استان مبلغ ۳۸ میلیارد تومان برای شهرک صنوف آلاینده بیرجند در نظر گرفته شده که قرار است شبکه برق مجموعه با این اعتبار اصلاح و ساماندهی شود.

در این بین تعداد زیادی از صنوف از وضعیت برق رسانی و هزینه‌های سنگین اجرای برق در ملک خود از جمله خرید کنتور و کابل گلایه مندند؛ در این خصوص معاون امور عمرانی فرمانداری بیرجند بیان کرد: با اصلاح شبکه بدون شک هزینه‌های زیادی از دوش صنوف برداشته می‌شود که از جمله آن خرید کمتر کابل خواهد بود.

بخشی گفت: هم اکنون شبکه آب در کل مجموعه اجرا شده است و بالغ بر ۵۰۰ امتیاز آب در این مجموعه خریداری شده است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون تنها یک مسیر دسترسی از جاده قدیم روستای حاجی آباد به این شهرک وجود دارد اظهار کرد: هم اکنون برنامه ریزی کرده ایم که ۳ مسیر دسترسی برای این شهرک در نظر بگیریم که یک مسیر آن از بلوار پیامبر اعظم و ۲ مسیر دیگر آن از کمربندی‌های شرقی و غربی باشد.

بخشی با بیان اینکه پیش بینی شده برای اجرای طرح جاده دسترسی به شهرک صنوف آلاینده به ۷۵ میلیارد تومان نیاز داریم تصریح کرد: بعد از تصویب این طرح در شورای ترافیک استان به دنبال تعیین اعتبار برای این طرح خواهیم بود.

معاون امور عمرانی فرمانداری بیرجند عنوان کرد: هم اکنون هزار نفر پروانه ساخت و ساز را دریافت کرده اند و نیاز است برای پیشرفت روند کاری این شهرک هرچه زودتر صنوف اقدام به دریافت پروانه ساخت و ساز کنند.

بخشی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد آماده سازی معابر و جدول کشی شهرک صنوف آلاینده انجام شده است اظهار کرد: تعدادی از خیابان‌های اصلی این شهرک نیز آسفالت شده، اما اکنون به دلیل حفاری برای ایجاد شبکه‌های برق به این شهرک انجام آسفالت خیابان‌ها به تأخیر افتاده است و دیگر از صنوف هزینه‌ای برای انجام آسفالت دریافت نمی‌شود.

نیاز تعدادی از صنوف به برق صنعتی

کامران نژاد یکی از تراشکاران بیرجندی گفت: هم اکنون ساخت کارگاهم به پایان رسیده است، اما هم اکنون با توجه به آنکه در پروانه تراشکاری من تولیدی ذکر شده است، برق اعطا شده به من، برق تجاری است.

او گفت: مکاتبات زیادی با اداره برق داشته ایم تا بتوانیم برق صنعتی بگیریم، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده ایم.

بخشی در این خصوص گفت: پیگیری‌های لازم را با اداره برق خواهیم داشت تا بتوانیم این مشکل را برای صنوف بر طرف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.