معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مسئولیت عدم ایمنی ساختمان های ناایمن با مدیر دستگاه مربوطه است.

 عباس زاده با بیان این مطلب در کارگروه پایش ایمنی ساختمان های مهم و بلند مرتبه استان، گفت: پیام تشکیل این کارگروه آن است که دستگاه های اجرایی دقت نظر کافی را داشته باشند، چرا که مسئولیت عدم اعلام ایمنی ساختمان های ناایمن بامدیر دستگاه مربوطه خواهد بود.

او افزود: بعد از حادثه غم انگیز متروپل چندین ابلاغیه درخصوص مدیریت بحران از دفتر فنی استانداری به شهرداری ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط ابلاغ شده است.

معاون استاندار  اظهار کرد: ابلاغیه های وزارت کشور منتهی به تشکیل کارگروه پایش ایمنی ساختمان های مهم و بلند مرتبه استان شده تا از وقوع حوادث تلخ جانی و مالی در واحدهای تجاری، مسکونی، خدمات عمومی، پاساژها، سینماها و... جلوگیری شود.

عباس زاده اظهار کرد: بر اساس این دستور العمل در گام اول ساختمان های ۶ تا ده طبقه و ساختمان های بیش از ۵ هزار متر مربع زیربنا یعنی ساختمان های گروه جیم و دال نظام مهندسی ساختمان، شامل این طرح می شوند.

او ادامه داد: ابتدا باید همزمان با سراسر کشور ساختمان های گروه جیم و دال نظام مهندسی ساختمان در سامانه ملی بارگذاری شوند تا بر اساس نظر کارشناسی کارگروه تخصصی استانی، ساختمان های ناایمن ،پرخطر و بحرانی که می توانند حادثه تلخ بیافرینند، شناسایی شوند.

استاندار بیان کرد: باید از طریق مکاتبه دبیرخانه کارگروه پایش ایمنی ساختمان های مهم و بلند مرتبه استان با دستگاه های مرتبط و شهرداری ها، کلیه ساختمان های گروه جیم و دال که در سنوات گذشته، پروانه سازمان نظام مهندسی ساختمان را اخذ ننموده اند، احصاء گردند.

به گفته او ؛ فرمانداری های تابعه شهرستان های استان و شهرداری ها، ظرف مدت یک هفته، در حوزه استحفاظی خود، کلیه ساختمان های بالای شش طبقه (یعنی گروه جیم و دال) و ساختمان های با بیش از 5 هزار متر مربع با هر نوع کاربری را به ما اعلام نمایند.

عباس زاده تأکید کرد: ساختمان های نا ایمن ابتدا شناسایی شده و در ادامه ایمن سازی شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.