معاون مرکز عالی دادخواهی وزارت اقتصاد کشور در جلسه تخصصی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفهای گفت: مرکز عالی دادخواهی وظیفه رسیدگی به پروندههای دادخواهی و برقراری عدالت اجتماعی در حوزه مالیات است.
او با بیان اینکه تلاش این مرکز فعالیت در راستای رضایت مودیان مالیاتی است، افزود: در افق ۱۴۰۱ برنامههای در دست اقدام کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی سریع به پروندههای دادخواهی در حداقل زمان رسیدگی است.
زارع با اشاره به اینکه پارسال به ۲۰ هزار پرونده دادخواهی مالیاتی در کشور رسیدگی شده است، گفت: ۵۰ درصد از این پروندههای مربوط به استانها میشود.
احسانی مهر مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد پروندههای دادخواهی بررسی شده در استان ۳۴۲ مورد بوده است، در حالی که این تعداد در مقایسه با سال گذشته آن ۸۰۰ پرونده بوده است، گفت: شاخص رضایت مندی با توجه به کاهش تعداد پروندهای مورد بررسی در استان افزایش پیدا کرده است.